Friday, September 7, 2012

1st time Chatime

Aku mula2 tak reti nk sebut nama kedai ala2 Cool Blog ni. Ingatkan Cha-Time. Rupa2nya sebutan yg betol Chat-Time, ye?? huhu.. Camtu lah, kan...orang yg baru nk maju mcm aku ni, hahaha..

Menu dia mmg byk sgt. Bila 1st time gi sini tak tau nk pilih yg mana satu. Dh pilih, dh bayar....dapat resit & kena tunggu laa oder kita tu siap. Ada nombor kat resit tu....tunggu laa nombor kita tertera kat mesin angka gilirian tu. Sambil tu leh lepak kat meja dan chit-chat, hehe..
Boring tunggu sebab nombor semasa tu orangnya oder byk sangat, huhu..(dorang yg tgh berdiri kat kaunter tu)..
Lepas dh settle oder utk nombor giliran semasa tu...proses berjalan lancar sebab dorang oder sket2 aje. Akhirnya nombor kitorang pun terpampang kat papan digital tu.
Oder 3 aje..
Angah oder manggo tp campur ngan tea. Eiii...lain kali jgn oder laa hat ni. Semacam aje rasa dia bila air mangga campur ngan teh...huhu. Tak rekemen. Air dia rasa mcm air mangga campur ngan minyak wangi, kahhh..
Aku lak kongsi ngan abg...oder pure cocoa tambah jeli kopi. Hah, yg ni sedap. Aku rekemen, ok...huhu.
Yui oder air passion fruit...campur ngan jelly dan black pearl. Yang ni boleh laa nk oder pd sapa yg suka air masam, ngee..
Akiss takmo lak oder...dia nk eskrem McD. Jd, dia gi lah beli eskrem tu kat Mc D berdekatan.

Akiss dan kakak Yui..
Chatime ni dibuka di Taiping Sentral. Sebelum tu kitorang beli barang kat Tesco dulu. Pastu terus gi TS ni tgk2 tudung....berkenan aku sambar 2 helai...Yui pun sambar 2 helai, hahaha.

Cool Blog ngan Chatime ni ada keistimewaan sendiri lah...takleh nk buat perbandingan pun kecuali harga Chatime ni mahal sket, hehe..

OPEN HOUSE rumah Hanem..
Minggu lepas hari Sabtu 1hb September....kitorang gi umah terbuka Hanem ni. Dia buat kat umah mak dia (Cik Teh) ni. Menu hidangan dia ada nasik ujan panas, laksa, lemang, rendang, nasik impit kuah kacang, kek, cheese tart dan mcm2 lah. Semua buat sendiri.

Masa aku sampai tu..aku jengok Hanem kat dapur tengah picit filling cheese tart kat shell nya. Aku pun tolong2 ler jgk. Tolong nyebok dan tolong ler masukkan dulang kat dlm oven, hehe..
Lepas tu aku pun gi keluar...apalagi...........makan lah, ngee..
Makan...makan..
Alhamdulillah....hari ni kitorang dh raya puasa sunat Syawal. Aku, abg, angah & akiss...semua dh selesai buat puasa sunat Syawal ni. Alhamdulillah. Leh raya dh ari ni...Semalam aku wat rendang kerang aje.
Tp ingat esok nak wat bakso...mm. Utk sendiri makan aje. Tp aku buat lebih jgk lah. Kalau ada sesape yg datang...aku hidang jgk lah.

Nota Alona:-
~Tgh gigih siapkan album Syietah ni...mm..

3 comments:

attyfir said...

cool blog atau chat time ni..aty suka yg sour plum.atau perisa yg masam2..tapi tak suka letak pearl

wantie said...

tu dia.. banyak ke menu kat sini.
menu dia memang dah di sediakan atau ikut suka kita ja nak campoq?

tak tau lagi ni sebab kat sini tak nampak lagi keliba chatime tu.

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

akak...sy pon x penah try kak...

kalu pegi..sure sy mcm tpinga2 nieh...huhu...