Monday, September 24, 2012

Kuah pecal segera....

Kuah pecal segera ni adik Yop yg dok kat Degong tu yg buat. Dia mmg pengusaha kuah pecal segera...buat utk dipasarkan. Aku beli share ngan kak nor. Sorang setengah kilo. Hah...leh laa makan pecal bila2 terasa nk makan, ngee
Sesuai laa utk orang mcm aku ni...mmg penggemar pecal tp malas nk buat kuah dia, hehe. Tambah2 pulak...pecal ni aku sorang aje yg suka sgt nk makan. Abg makan jgk tp kurang lah. Anak2 langsung tak usik. Jd, guna segera ni aje senang..
Dok dlm plastik
Gunakan sekadar yg perlu.
Bancuh ngan air panas..
Kacau...hehe...sori...tercair sket. Kalo tak cukup pekat....leh tambah lagi utk kepekatan.
Tuang & gaulkan ngan bahan2....jadi mcm ni lah..Dh leh makan!!!
Walaupun ia kuah segera tapi aku tak suka sgt nk guna byk2 utk sekali makan...Mmg buat cukup2 aje..hehe. Asalkan tekak ni rasa dan pasti yg aku makan tu pecal...kira dh orait lah....hahaha..

9 comments:

Zura@Iwan said...

sy pon suka beli kuih kcg segera ni kak...

owhh pecal sedap tu..feveret gk..hehe

Che Rosliza Che mat said...

Hubby suka kuah pecal nie...

atty's said...

aty pun peminat pecal..masa zmn kecik2 dulu, mak rajin buat sendiri..lor ni semua beli yg segera..senang.

Gieyana said...

sedap nie..tmbah la campur dgn bahan2 dier..perghhh..:-)

wantie said...

mana nak dapat kuah pecal segera tu kak. nak jugak le. kekadang terasa nak makan gak.

kalau time balik kg boleh la mak buat. tapi kalau kat sini mcm mana.

T suka tambah sotong kembang dalam pecal tu. ada ada je kan t ni . ngeee

Kesuma Angsana said...

feveret KA Ni tapi kuah selalu hentam wat sendiri je!

Delimasari said...

mudah - boleh segera d makan

ieda said...

fuh memang sedap nie kak
saya selalu juga beli
sedapp .. senang je skrg nie bancuh dan makan ngan celur ape2 kan ;)

Rinna said...

Pecal yg buat sedap kuahnyaa.. Kalau kuah tak sedap..mmg tak sedap la jadinya pecal tuh.. :)