Thursday, September 27, 2012

Pewangi peresap buluh...

Ada yg tanya kat mana aku beli pewangi jenis ni...Mgkn ramai yg dh tau dan dh gunakan pun pewangi cenggini...tapi ada jgk yg tak tau. Mcm aku jgk laa dulu...tak tau.
Mula2 aku guna mende ni sebab beli edisi terhad kat LENO. Mcm best pulak guna. Bila dh abes...kat LENO pun dh takde stok. Tu yg aku cari sampai ke Penang bila berkesempatan ke sana.
Mula2 jumpa yg botol saiz besar kat SSF (tak perasan brp ml sebab kotak dh kena buang, hehe)...harganya RM19.90...aku beli satu.
Kemudian aku gi Carrefour Seberang Prai. Kat situ aku mmg suka masuk kat kedai cenderamata Hinode Shop tu. Tiba2 ternampak pulak Reed Diffuser ni. Tak mahal pun. Botol kecik ni RM5. Cari pewangi rose...abes jgk budak staff tu kata. Dia cari sampai dlm stor kot2 ada stok..tp takde. Jadi, aku beli haruman OCEAN ni. Nak beli 2 botol tp stok OCEAN ni cuma tinggal sebotol. Haruman jasmine byk laa....tp aku tak berapa suka sgt bau dia, hehe.

Sorang sahabat maya aku (FIRUZ) kasi komen kat entry aku gi Penang tu...dia cadangkan lain kali aku try lak beli haruman lavender. Dia kata masuk2 umah rasa nk tido, hehe. Bahaya lah mcm tu. Takleh taruk kat ruang tamu lah. Taruk kat bilik tido takpe. Kot2 susah nk tido...mesti rasa senang nk tido lepas2 taruk pewangi lavender kat dlm bilik tu, hehe.. **Lain kali akak beli bau lavender pulak, ye Firuzzz..hehe..
Ni laa sebotol harga RM5. Tak digunakan lagi sebab guna hat botol besar tu dulu..hehe..
Menambahkan kad dlm wallet aku, huhu..
Hinode Shop ni byk outlets nya. Friendly card ni cuma RM1....seumur hidup leh guna kat mana2 outlets nya. Setiap RM10...dapat 1 point. Kalo terkumpul 10 points...leh tukar ngan barang dorang berharga RM5.

Tu aje lah...abes citer..

5 comments:

Kamsiah yusoff said...

salam
akak suka beli jugak pewangi dlm rumah ni..tp tak digunakn sbb akak dan suami alah2 bau2an..pening kepala jadinya..kalau letak pun letak bunga2 segar mcm cempaka,kerak nasi,melur...

nad said...

Kwn saya penah ckp, jgn gune pewangi ni time tdo dlm bilik ber ekon..bleh bawak maut..saya tak pastu cemane...ms preknen dua2 budak ni alahan saya ini la..takleh bau wangi2 tetap kata busuk,hihi

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

aha kak..lavender best....

sy pon ada kad Hinode Shop tu...

che mid said...

Ishh.. jenuh tu nak dapatkan 10 poin...

Anonymous said...

KA selalu beli benda alah ni, sja nak bgi wangi2 sikit hehe