Wednesday, September 12, 2012

Majlis Perkahwinan Paklong Din...

26.08.2012
Ahad

Tengahari tu abang gi kenduri kawen paklong Din yg diadakan di rumah pihak pempuan kat Bukit Jana. Aku tak ikut gi sekali sebab byk keje kat umah. Ngan along nk prepare barang balik hostel lagi. Ayah pun ada kat umah ari tu. Jadi, gambar2 ni dan cerita2nya abg ler yg amek dan jd tukang citer, hehe. Gambar pun abg amek guna kamera kompek murahan aku tu aje, huhu. Malas laa tu nk bawak slr, mm..

Abg laa yg bawak mak ngan kak idah gi kenduri. Abah tak ikut.
Paklong ni dh menikah hari Jumaat sebelum tu..

Sebelum gi umah pempuan utk majlis persandingan...ahli rombongan lepak kat umah Pah Chik dulu. Tp abg citer punya laa lama tunggu paklong Din balik bersiap kat kedai Nisah (Butik Tirai Kasih) tu..
Pah Chik....lama tunggu anak dia sampai main teddy bear dh tu, heheh..
Ni haa...pengantin lelaki baru balik dari bersiap...
Paklong Din...Alhamdulillah, ada jodoh dia. Awal 40an dh umur paklong Din ni.
Dah sampai...
Berarak ngan ahli rombongan...
Pengantin pempuan...
Ada DJ jgk...ada DJ mesti ada karaoke, kan..hehe..
Dh dipertemukan...
Berjalan menuju ke meja santapan..
Bacaan doa sebelum makan...
YB ataupun Pak Din...
Pak Din ataupun gelaran yg kitorang beri kat dia YB ni mesti ada kat majlis2 perkahwinan, kenduri-kendara, hari sukan sekolah, kekadang kat miting agung PIBG sekolah2 pun dia dtg jgk. Tak kisah laa sama ada mmg diundang (kenduri-kendara) ataupun tidak diundang langsung, huhu. Tau2 dia datang dan terus je duduk kat kusyen tetamu kehormat kalo gi hari sukan sekolah ataupun miting PIBG, hehe. Siap berbaju kemeja batik & salam2 ngan tetamu lagi tu, hehe..
Tau pulak tu masa hari sukan sekolah atau miting agung PIBG sekolah tu ada jamuan utk para ibubapa, huhu. Kalo takde makan2...takde pulak dia dtg. Tak tau laa sapa yg jd informer kat dia, ngee..

Tp kebanyakannya penduduk Taiping dan sekitar Kamunting ni mmg dh kenal ngan dia. Ramai buat tak kisah aje. Dia bkn mintak jdi macam tu, kan. Dia tak kacau org pun cuma suka bersembang jgk lah. Bersembang macam2 perkara semasa...politik, sukan...semua dia boleh. Walaupun dia mcm tu...dia leh membaca dan mengikuti hal ehwal semasa. Disebabkan perwatakan dia mcm tu lah kitorang gelarkan dia YB, hehe..
Semua khusyuk makan...nyum2...
Semoga berbahagia paklong dan errr....maklong..
Kak Idah, mak, pah chik, kak nor & yeop...
Yg aku pelik ni...abg ni dok amek gambo aje. Dh makan ke lom agaknya?? Makan sket aje kot psl nasik minyak & takde nasik putih?? hehe...
Kek pengantin...
Tu aje lah citer di majlis perkahwinan paklong Din. Aku pun tak tau nk citer detail sebab aku tak gi. Gambar dan citer utk peristiwa ni adalah ehsan dari abg aje, hehe..Timakasih utk my abg....

6 comments:

atty's said...

selamat pengantin baru utk paklong din dan isteri.
Besh pulak baca pasal pakdin@yb :)

wantie said...

selamat pengantin baru utk pak long din & isterinya.

semoga dia berbahagia. Tu la kan kak, Allah dah tetapkan rezeki utnuk si Pak din@YB. sebab tu la setiap majlis dia ada.

Kalau pun ada informer tuk dia, yg pastinya Allah yg mengizinkan informer tu sampaikan kepada dia ttg majlis atau makan makan.

Allah memberi rezeki kepada hambanya dalam pelbagai cara.

Zura@Iwan said...

selamat pgntin baru..alhamdulillah ketemua jua jodohnya...

#abg akak x mkn nasi minyak ye kalau kduri...sy pon kalau ada nasi putih..sy lebih suka amik nasi putih..hhee

Kesuma Angsana said...

selamat pengantin baru dah tertulis jodoh mereka kan

dwaty said...

comellah pah chik main teddy bear...

semoga berkekalan buat kedua2 pengantin

Zana said...

Selamat Pengantin Baru... Jana tu nama manja saya jugak...