Thursday, September 13, 2012

Produk kecantikan As Beauty

Jarangkan aku citer pasal produk kat CINTAMANISZLITE ni?? Hanya yg betul2 berkesan aje yg aku akan simpan & kongsikan mengenainya kat sini.

Ok, hari ni aku nk share produk kecantikan yg aku dh mula gunakan sejak bulan Mei 2012. Produk ni diperkenalkan oleh sahabat aku, Harlinda. Selalu jgk aku tgk dia iklankan produk ni kat fesbuk dia tp aku takde rasa minat nk beli. Sampai laa aku jumpa dia kat perjumpaan sekolah yg aku anjurkan pd bulan Mei tersebut dan aku tgk sendiri perubahan ketara kat muka dia. Maka, lepas2 tu aku pun beli produk ni pek trial. Linda kata.....mesti berbaloi dan tidak akan mengecewakan aku.

Muka aku ni mmg ada masalah. Kalo terdedah ngan cahaya matahari ia cepat nar kusam. Pastu, disebabkan bila keluar pakai tudung...tepi pipi aku akan ketara sangat belang kulit yg terlindung dari matahari dan yg terdedah ngan matahari.

Satu yg aku kurang berkenan ngan produk ni adalah pencuci mukanya dlm bentuk sabun dan bukan dlm tiub. Susah sket laa nk bawak gi balik kampung atau bercuti. Kita kena beli bekas kecik khas utk dia. Namun sabun tu kalo nk menjimatkan...kita potong kecil dan gunakan sampai abes betul. Dan potong sebahagian lagi utk digunakan nanti. Simpan dlm bekas kecil, ingat tu...kalo idak senang nk hilang dlm bilik mandi tu, hehe.. **sementara nk membiasakan diri aje sebab sebelum guna produk ni aku guna pencuci muka yg dalam tiub tu..nk guna terus picit, kan..hehe..

Aku guna sabun pencucinya, ok jer. Takde pedih2 ke apa. Sebab bahan2 produk ni mmg takde bahan2 terlarang mcm hidroquinon tu.
Tapi bila guna krim siang....muka aku kuat berpeloh. Sebab nk bagi keluar apa yg tersumbat dlm liang pori2 muka aku tu laa, kot...hehe. Esok tu guna berpeloh jgk. Takpe, aku sabar aje. Disebabkan kesabaran tu...seminggu kemudian dh tak berpeloh2 sgt dh. Setakat peluh2 biasa lah.
Krim siang ni boleh jgk menggantikan bedak kalo kita dok umah sesaje tak keluar, kan.

Guna krim malam ok aje. Linda bagitau aku...krim malam ni mula2 guna...gunalah setiap malam sebab ia adalah krim rawatan sehinggalah kita puashati ngan hasilnya barulah kita selang2kan penggunaan krim malam ni. Tp kalo mula2 guna tu ada rasa gatal2..jgn laa guna tiap2 malam tetapi guna selang2. Ikut pengalaman aku guna ok aje. Takde lak gatal2 pun muka ni. Padahal muka aku ni sensitip jgk. Aku mmg guna tiap2 malam krim malam ni sampailah aku dh rasa hasilnya ok...aku guna selang semalam. Bila dh rasa ok lagi...aku guna selang 2 malam. Macam tu lah sampai skang. Tu sebab krim malam ni lambat nk abes kalo nk dibandingkan ngan krim siang yg mmg dh tentu kita guna setiap hari.

Bila aku rasa ok...aku pun mengambil keputusan utk meneruskan menggunakan produk ni dengan membeli pek besar pulak bila pek trial dh abes.
Di bawah ni apa yg aku dh beli laaa. Aku beli kat Linda yg dok KL tu sebab aku dh tengok kat Tepen ni takde pun terjual produk ni kat kiosk2 Viva Beauty ke...
**Satu set Pek trial RM56 sekali postage..
**Satu set Pek besar RM120 sekali postage..
**Beli krim siang saja RM40 sekali postage...(kena beli lagi sebab yg dlm pek besar tu dh abes digunakan. Yg lain ada lagi, huhu)
Yg ni bkn pek trial....ni pek besar.
As Beauty...Semulus Sutera..
Aku mmg serasi lah ngan produk ni. Padahal kulit muka aku ni mmg sensitip susah nk terima produk2 lain. Tp bila guna yg ni...Alhamdulillah, serasi. Allah yg memberikan kemujaraban & keberkesanan melalui produk ni utk mengembalikan kulit muka aku menjadi lebih elok sehinggakan suami aku pun tingin nak guna. Maklumlah bila usia abg tu dh 43, kan (hehe)...jeragat2 degil susah benar nak hilang. Bila abg pun guna produk ni....jeragat kat muka abg pun makin pudar laa. Takde laa terus hilang, kan (tu melampau laa)...sebab sel kulit muka kita ni cuma berganti yg baru setiap 21 hari.. Ia mmg merawat secara semulajadi.

Jadinya, produk ni bkn hanya sesuai utk orang pempuan saja...utk lelaki yg mukanya bermasalah pun boleh.

Sesape yg ada masalah mcm di bawah ni:-
1. Wajah kusam
2. Bekas jerawat
3. Jeragat
4. Kulit Kasar & gelap
5. Pori - pori besar
6. Tona tidak sekata
7. Blackhead
8. Whitehead

Apabila dh guna produk As Beauty dari Pendang, Kedah ni....wajah korang akan dpt hasilnya macam ni:-

1. Wajah nampak cerah
2. Lubang pori - pori semakin mengecil
3. Bekas Jerawat beransur hilang
4. Jeragat hampir tiada
5. Kulit nampak dan terasa sangat halus dan lembut
6. Tona muka sekata
7. Blackhead & Whitehead hampir tiada

Apa yg dinyatakan di atas mmg terjadi kat aku. Walaupun kulit muka takde laa jadi mcm Erra Fazira, Siti Nurhaliza tp aku bersyukur sebab kulit muka aku dh elok dari dulu dan lebih sihat dari dulu. Itu sudah berbaloi..

Dan aku nk kongsikan pengalaman masa raya hari tu. Aku balik kampung tp terlupa nk bawak sabun pencuci muka. Sabun pencuci tu aje yg aku lupa. Tp krim muka siang & malam aku bawak sekali ngan mekap.
Jadi, hari raya tu aku tak gunakan pun bedak two way cake aku sebab nanti nk cuci muka mcm mana, kan?? Sepanjang 3 hari aku kat kampung tu...aku cuma guna krim siang As Beauty aje dan calit lipstik kat bibir. Hmm, ok jer rasanya. Masih berkeyakinan utk bergambar...hahaha....
Gambar kandid pd 1 Syawal ari tu..huhu...Leh laa, kan?? hehe..
Lagi satu...aku ni suka tido mengiring ke kanan...sampaikan tepi pipi aku mcm bertanda. Bila dh guna produk ni..tanda tu pun memudar sket demi sket.
Belang2 kat pipi kesan cahaya matahari bila pakai tudung tu pun dh kurang. Tak nampak jelas mcm dulu....Dulu, nampak mcm muka aku ni bertopeng akibat belang kat tepi pipi tu, mm..

Bagi yg ada masalah kulit muka & berminat nk cuba...cubalah produk ni. Produk ni milik bumiputera, terjaga halalnya & ada sijil halal dari JAKIM, diluluskan oleh KKM, bebas hydroquinone, tiada kesan sampingan....ia merawat muka secara halus sj. Ia merawat secara semula jadi. Tak perasan langsung bila masa produk ni merawat kita. InsyaAllah, produk ni mujarab dan berkesan dgn izinNya. 

Leh try pek trial dulu. Leh tahan sehingga 2 bulan jika guna sorang tak kongsi ngan sesape, hehe..
~Dalam set tu ada Vitamin E Soap. Utk menghilang kesan parut dan sel-sel mati di kulit wajah.
~Day Cream. Ia menghaluskan kulit di samping bertindak sebagai bahan UV pelindung daripada sinar matahari.
~Night Cream. Membuang sel-se mati, noda hitam, parut2, mencerah, menggebu dan menghaluskan kulit wajah.

Dengan slogan Semulus Sutera As Beauty....aku rasa ia mmg berbaloi.

Berminat?? leh klik link ni...LINDA pengedar sah As Beauty.

Nota ALONA:-
~Berkongsi cerita melalui pengalaman sendiri. Tidak ada sebarang ajinomoto utk menambah perisa cerita, huhu. Sedangkan kalo masak pun aku tak guna ajinomoto....ni kan pulak bila bercerita, kehkeh...
~Skang kena semangat nk kurangkan berat badan pulak....

14 comments:

wantie said...

produk ni dari pendang kedah ek? ish kg suami tu. nanti nak kena pi cari. mana tau leh cerah & cantik.

sekarang poun cantik gak. wah perasan.

attyfir said...

macam besh..gak ni,tgk lah nanti..ingat nk terai gak

Anonymous said...

Tq alona...terharu aku baca...sangat sangat jujur pengakuan ko...aku hanya jambatan yg dikirim Allah tuk ko kenal produk halal ni...yg lain semua Dia punya kuasakan....Moga produk halal ni semakin serasi ngan kulit kita....dan makin ramai yang guna.

Cik Puan Kocik said...

Nak try juga produk nie. Ada trial set tak? Nak beli ... sila bantu. tq

Unknown said...

PEMBEKAL & PEMBORONG PURE COLLAGEN ASLI, TIADA BAHAN KIMIA, TIADA BAHAN PENGAWET. PURE COLLAGEN 100% ADALAH DARIPADA SUMBER TUMBUHAN SEMULAJADI.


http://www.facebook.com/AinzPureMarineCollagen

Unknown said...

SALAM SEMUA.. DI SINI SAYA INGIN MEMBUAT IKLAN.. SAYA MENTERNAK DAN MERUPAKAN PEMBORONG RUMPAI LAUT ASLI GRED AAA DAN AA..
JIKA KALIAN BERMINAT UNTUK MENEMPAH.. SILA LIKE FACEBOOK PAGE
http://www.facebook.com/collagenlautasli
DAN SILA SMS OR CALL NO. 0146748574 UNTUK MEMBUAT TEMPAHAN..

BERIKUT MERUPAKAN SENARAI HARGA BORONG YANG SAYA SEDIAKAN.. HARGA TERMURAH DAN TERBAIK DARI LADANG !!

1 – 4 KG = RM 35 / KG
5 – 9 KG = RM 30 / KG
10 – 29 KG = RM 27 / KG
30 – 49 KG = RM 26 / KG
50 – 99 KG = RM 25 / KG
100 – 999 KG = RM 24 / KG

P/S : HARGA BAGI PMC UNGU DAN KUNING ADALAH SAMA.. DAN POS PERCUMA KE SELURUH NEGARA!!!!!!

Unknown said...

saya juga penguna as beauty...mmg best sgt..parut jerawat mkn hilang n jrawat juga berkurangan..sekarang hmpir 6 bln saya pakai..kwn2semua ckp muka saya mkn berseri seri..

zafirahabdul said...

saya pown pengguna as beuty...hasilnya memang terbaik

Anonymous said...

Nk tny, klo just pakai krim mlm je boleh berkesan ke. Maksudnye, pkai pencuci muke lain and siang klo nak kua pakai sunblock and makeup lain. Sbb sbgai student agak mahal nak maintain semuanye. Igt klo dah hbis trial set nak bli krim mlm je..memg berkesan utk jerawat. N kulit semakin bersih.

lielin said...

Rupanya ada yg bkongsi cerita ttg sy(harlinda) Alhamdulillah..
Jika masih jumpa dgn As Beauty boleh sms ke no 012221879.
Atau layari website sy www.semulussutera.com
Terima kasih

lielin said...

Utk dapatkan Produk As Beauty Semulus Sutera anda boleh sms ke no 0122211879 atau layari website sy www.semulussutera.com

Terima kasih Alona berkongsi cerita ttg As Beauty.

Ace Collections said...

SALAM & SELAMAT SEJAHTERA

Kami dari D'farra memperkenalkan D’farra Set Eksklusif 5 dalam 1 yang berkualiti & amat berkesan serta sesuai dengan semua jenis kulit muka.
Dengan campuran ekstrak buah buahan pastinya selamat utk kulit anda. Produk ini juga dijamin halal dan pastinya ada kelulusan KKM.
Berkesan mencerahkan kulit, menghilangkan jerawat, jeragat, parut dan anti penuaan dengan kesan seawal seminggu.
Kami masih lagi membuka peluang untuk anda menjadi pengedar sah kami.

DISTRIBUTION CENTRE - 100 set
Semenanjung - RM4500
Sarawak - RM4600
Sabah - RM4630

STOKIS - 40 set
Semenanjung - RM2000
Sarawak - RM2040
Sabah - RM2060

AGEN - 10 set
Semenanjung - RM600
Sarawak - RM615
Sabah - RM620

HARGA JUALAN RUNCIT (free postage)
RM90 - SM
RM95 - SS

KEISTIMEWAAN D'FARRA SET EKSKLUSIF 5 DALAM 1
- Mampu merawat parut, jeragat dan kesan hitam.
- Mengatasi masalah jerawat.
- Melembut dan menghalus kulit
- Membuat kulit cerah, halus, gebu dan sekata sambil mengatasi kulit yang kusam.
- Menghilangkan kesan kedutan pada wajah.

D'FARRA SET EKSKLUSIF 5 DALAM 1 TERDIRI DARIPADA
- Sabun (30 gm)
- Toner penyegar (30ml)
- Serum (15gm)
- Krim Siang (5gm)
- Krim Malam (5gm)


No phone:-
SMS/Call/Whatsapp: 012-2208517

Untuk Maklumat Lanjut Boleh Terus Kunjungi:-
* https://www.facebook.com/yantidfarra
* https://www.facebook.com/DfarraSetEksklusif

mutiara ezora said...

PENGEDAR MZ SECRET SOAP VIC A,C,E SOAP DALAM PEK BARU , 5X LEBIH PANTAS BKESAN, KULIT BERSIH ANDA BAHAGIA.. APA JUA MASALAH KULIT ANDA AKAN DAPAT DI ATASI
STOK TERHAD , SEBARANG PERTANYAAN,ORDER SMS/WHATSAPP 014-5851773 (ZUE.- AREA KAJANG

Anonymous said...

Mutiara ezora
Saya juga pguna mz,mmg best giler.kulit rasa lbh tegang licin,putih,klu guna kt bdan blh buang toksin dlm bdn,yg best tu jerawat cpt je kecut n kering cuma dlm 1-2 hri je.thanks MZ