Thursday, September 20, 2012

Isnin 17hb punya citer....

Cuti ekstra sehari setelah cuti umum Hari Malaysia jatuh pada hari Ahad tu....barulah aku ngan abg dpt merehatkan diri sambil melayan anak2 kat umah.

Petang tu kitorang keluar nk pi hantar along balik hostel. Tp sempat lagi singgah kat Mc Donalds baru bukak kat taman tasik tu utk lepak2....Padahal baru jer gi Mc Donalds kat TS hari Jumaat tu, mm. Lepas2 ni lambat pulak ler gi Mc D....

Sementara tunggu aku beratur kat kaunter di bawah...abg, angah, along ngan akiss dh naik atas, excited kot, ngee. Mula2 kengkonon nk dok kat atas laa...nk cari tempat tp disebabkan ramai sgt....dorang turun balik cari tempat duduk kat bawah aje. Aku pun masa tu masih menunggu dorang complete kan oder kat kaunter tu, huhu..
Ntah laa...bagi aku....best lagi dok lepak kat bawah. Kat atas tu mcm terkurung sket melainkan tempat lepak yg dibolehkan utk merokok tu. Yg tu mcm best sket tp tu lah...kat situ kawasan dibenarkan merokok, mm....kitorang pulak tak selesa.
Pandangan dari tingkat 2...nampak ler kete kitorang terpakir tu, hehe..
Sempat abg amek gambo anak2 kat tingkat atas ni, hehe..
Pandangan dari atas tangga...nampak tak aku tu...tgh tunggu krew wat oder.
Makan...
Mm...dalam nk kurangkan makanan segera ni...camne leh terpergi 2x Mc Donalds dalam masa tak sampai 3 hari?? Ni semua gara2 nk masuk Mc D baru lah ni, huhu. Ntah lerrrr.........
Mc D taman tasik buat masa ni mmg hot ler. Orang penoh sesaje sampaikan 2 bekas sos cili yg disediakan kat situ pun abes. Kosong. Bekas sos kat situ pun dh diambil. Cuma ada sos tomato aje.
Tunggu punya tunggu....krew nya tak dtg bawak pulak bekas sos yg di'refill' tu. Stok sos dh abes ke?? uishh??? Naper tak hantar2 lagi ni?? Mgkn tunggu stok dari Mc D Taiping Sentral ke...Simpang punya ke??? huhu. Jadinya, utk oder lepas2 tu...semua guna sos paket kecik tu aje, mm...Tak puas ler guna sos paket tu. Tak cukup, hehe. Kaunter pun tak bagi byk2...dorang catu sos cili, weh!!! Hot giler Mc D hari tu, mm...
Along dh kenyang...
Dh selesai makan...terus laa hantar along. Babaiii along. Mgkn petang Sabtu atau Ahad...ibu, abah ngan adik2 gi jengok along kat sana, ye. Nanti ibu bawak bihun goreng dan kita kelah2 kat pondok wakaf tu, InsyaAllah.

Kat umah....
Opps...gambar ni??? Sampai tutup2 idong, huhu.
Ni adalah angah....ye, Angah sedang menolong ibunya membuangkan sampah dari tong sampah luar dapur umah ke tong sampah di luar pagar umah. Selalunya Angah tak macam ni..siap bertutup cekop muka bagai, huhu. Tp kali ni sengaja aje budak ni kengkonon busuk sgt laa sampah tu, over betul ler budak ni.
Nk ikutkan bukan penoh lagi plastik sampah tu tp disebabkan ada satu mende kat dlm plastik tu yg menyebabkan bau nya mmg tak tahan....kena buang kat tong sampah luar umah pagar jgk.....masa tu jgk!!! huhu.

Nak tau apa mende tu?? Ianya adalah telur tembelang...telur busuk. Bkn byk pun...cuma sebijik aje pun terjumpa kat dlm sepapan telur tu. Tp baunya punya lahhhh tak tahan. Telur tembelang, kan!!! Busuknya mmg semacam!!!!
Tu yg aku mintak tolong angah buangkan sampah tu cepat2, ngee..

Abes citer...

4 comments:

atty's said...

aty bulan ni ada gak g mcd..tp teman fir makan je..sedap je tgk dia mkn , :)

wantie said...

ooo.. ni le janji abang fadzil nak bawak akak makan Mc D tu yer.

Zura@Iwan said...

br klmrin sy lunch mkn mcd kak..hehe...bsr gk mcd kt tasik taiping tu....

Kesuma Angsana said...

mmg ramai sungguh kat Mc D tu ye