Wednesday, September 19, 2012

Kasut mak....

Cantik tak kasut ni??
Ni laa kasut mak aku. Dulu, masa mula2 mak tunjuk kasut ni kat aku......aku pun tak sangka mak minat utk pilih kasut kaler cenggini, ngee.
Aku pun tak pasti sangat bila mak guna kasut ni. Masa gi keje ke??......tp yg pasti mak penah guna masa kitorang gi jogging kat Bukit Larut pd suatu ketika.
Skang, akiss lah yg jd tuan kasut ni. Kasut ni masih elok lagi. Tu yg tak pasti masa bila mak guna kasut ni, urm. Rasanya masa mak masih keje dulu...mmg mak guna kasut ni.

Dh lama dh akiss bawak balik kasut ni ke Taiping. Minggu mak baru meninggal tu jgk lah. Atuk ngan ayahngah dia laa yg soh amek ni sebab kaki akiss aje yg muat pun, urmm. Mmg comel betul laa kaki mak aku ni. Cucu pempuan umur 12 tahun pun dh boleh pakai kasut saiznya. Muat2 pulak tu.....

Dan bila akiss pakai petang tadi..............terus mengingatkan aku pada mak lebih dari biasa, urm...

Nota ALONA:-
~Semoga ayah sihat dan melalui hari2 dgn sebaik-baiknya..Amin..

8 comments:

Zura@Iwan said...

syahdu sy tgk kasut mak akak tu...kalau sy..sah2 menitis airmata dh kak...sabar ye kak....

kak..bila la kita nk jumpa lg yer..nk hug akak...:-)

wantie said...

kenangan yg sungguh bermakna ye ka. dapat jugak akiss pakai kasut nenek dia.

T doakan semoga mak akak ditempatkan dikalangan orang orang yg beriman.

memang tersentuh ngan entry ni.

dwaty said...

kenangan terindah dari arwah mak... bila ingat mak... jgn lupa sedekahkan AL-FATIHAH...

Kesuma Angsana said...

amboi mak, kaler tu !

Rinna said...

Cantik laa kasut arwah mak tuh.. menyerlah pinknyaa.. Bertuah laa akiss dpt pakai..kan.. kalau tak sure kena bagi kat org lain.

etuza said...

alfatiha..hadiahkan pada aruwah ya, setiap insan itu pasti kembali ke asalnya.

atty's said...

comey je kaki..nasib akis boleh muat..
al fatihah tuk arwah..

DeLLas said...

mak guna kasut ni masa ada perbarisan hari merdeka kat padang tras..