Tuesday, September 25, 2012

Dalam ingatan...

Mukadimah:-  Tiap2 hari Selasa selalunya mmg aku masak awal sebab abg keje kat Tpg Headwork terlebih dulu dan akan singgah jap balik umah. Jadi, disebabkan tu aku masak awal supaya abg leh makan nasik kat umah aje. Dh abes makan...baru lah abg akan ke Semanggol pulak.
Hari ni antara menu kitorang masak lemak lala, sambal ikan, ikan kering dan sayur selada air @ watercrest yg digoreng.
Sayur selada air @ watercrest yg mudah didapati di CH...tapi kat pasar Kamunting pun ada jual, hehe..
Ini isi penceritaannya:- Tapi aku tak tau laa kenapa....sepanjang aku dok dapur memasak td....aku asek teringatkan mak. Tingkah mak mengemas umah, kat dapur...senyum mak, gelak tawa mak, jalan mak.......Terus kemudian ingatan ni mengimbau keadaan mak ketika sakit di rumah, di wad.........membawa sehingga tubuh mak kaku dan akhirnya telah dibawa ke liang lahad.

Sambil2 aku buat keje kat dapur memasak, basuh pinggan mangkuk......mak mmg dlm ingatan. Semoga Al-fatihah yg kami berikan akan sampai kepada mak di 'sana'....

Nota ALONA:-
~Segala yg berlaku adalah ketentuan. Segala yg dilalui itu ada hikmahnya. Allah telah mengatur hidup kita dengan baik sekali. Semoga kita menjadi insan yg tidak alpa...

8 comments:

atty's said...

sedap jugak menu2 yg alona masak..lapar terus

al fatihah utk arwah makcik..

Kesuma Angsana said...

alfatihah yer!

Gieyana said...

Ibu kandung dan insan yg kita sayang kak..mmg takkan lupa smpai bila2...moga akak tabah n Alfatihah..:-)

che mid said...

Amin. baru selesai al-fatihah.. sampai bila pun emak tetap di hati..

ieda said...

ALLAHH SEDAP NIE KAK

masak lemak kak ;)

Che Rosliza Che mat said...

Alfatihah....rindu jugak kat arwah mak huhuhu

Zura@Iwan said...

sabar ye kak...

mak kita kak...mmg x leh lupa smpi bila2...sy touching plak rasa ni..

sbb sy pon akak..wpon arwah Mil bkn mak kandung..tp sy sll ingtkn dia...huhu..

wantie said...

bestnyakan.. bila lunch hubby balik makan bersama. T ni dok demam gagah jugak bangun masak tuk hubby. bukan selalu dapat makan lunch kat umah.

hubby kerja malam jdi boleh la makan sekali.

Mak yang masih ada pun di ingat selalu, inikan yg telah tiada.itulah besarnya kasih mak pada anak anak. alfatihah utk arwah.