Thursday, April 11, 2013

Aktiviti Ahad...

07.04.2013
AHAD

Pagi tu...abg mesin rumput. Aku sapu rumput yg sudah dimesin tu. Dh kumpul2...masuk dlm kereta sorong...abg tolak buang kat luar. Dh kering nanti leh dibakar...hehe.

Hahh...lega sgt bila tgk rumput yg panjang itu telah dimesin. Baru laa nampak mcm rumah orang. Kalo idak nampaknya seolah2 rumah Batman jer, huhu..

Sbb penat (alasan)...aku tak masak. Lepas dh wat keje2 tadi...lepak rileks aje. Komputer pun tak bukak. Cuma online guna hp jer....hahaha..

Lepas Zuhur..keluar gi Nibong Tebal. Nak jumpa akiss.
Aku nk belikan dia stok air mineral.

Tapi sebab aku tak masak tengahari...kena ler singgah isi perut dulu..
Singgah kat Cendol Maju utk pekena nasik ayam. Abg amek bihun sup.
Mmg dh maju dh dorang ni. Skang ni bisnes sampai malam. Ada masakan panas jgk..
Hirup cendol di kala cuaca panas...nyamann, hehe..
Sampai sana kul 3 dh....outing ngan akiss ke Econsave Jawi, Kedah.
Dengar mcm jauh kan...Nibong Tebal tu bersempadan ngan Parit Buntar, Perak dan Jawi, Kedah...hehe. Jadi, ada pilihan nk bawak anak gi outing kat mana...PERAK ke, PULAU PINANG ke..........., KEDAH...heheh..
Pertama kali gi Econsave Jawi.
Dulu lagi dh aku nampak econsave ni....sebelum akiss dpt masuk transkrian lagi. Tp baru ni berpeluang nk sampai. Kat dalam tu...beli ler beberapa barang keperluan akiss termasuk ler barang keperluan umah kitorang jgk, hehe. Dh alang2 sampai kan. Malas pulak dh nk singgah kat Econsave Kamunting balik nanti.
Ni antara yg dibeli...biskut Jacob's ngan tin eksklusif limited edition sempena 60tahun...
Abg nk try mesin urut ni pulak...dari jenama tak penah dgr langsung, hehe. Tapi mesin urut ni mmg ganas ler masa ngurut, uishhh....KASAQ GEDEGAQ
OTW nk balik tu saja lalu jalan jauh. Dari Jawi leh terus ke Bukit Panchor dan melalui pam air kat sungai ni..
Lepas2 tu tak gi mana pun selepas sempat nyinggah kat stesen Petronas.
Terus gi hantar akiss ke hostel semula. Lepak2 situ kejap.
Khusyuk tgk anime kat hp. Sempat dia tukar simkad dari hp yg dia guna kat hostel tu ke hp Ace plus dia, hehe. Masa ni abg tido dlm kete jap. Letih mesin rumput pagi tadi baru terasa, hehe..
Bila abg dh bangun...sempat join menyembang kejap.
Kul 5.40 petang kitorang pun gerak ler balik ke umah. Tp sempat singgah kat satu gerai kat Semanggol tu. Tempat abg selalu sarapan kul 10 pagi masa hari2 keje nya. Tp kedai ni bukak dari pagi sampai 12 malam.
Abg oder nasik ngan sup tulang..
Aku makan bihun sup daging aje....
Hmm...aku suka sup jenis mcm ni. Leh dtg lagi lain kali. Datang pagi pulak ye, yang. Nak try nasik lemak kukus pulak..nampak mcm sedappp aje, hihi..

Nota ALONA:-
~Camno nk kuruih kan...kan...
~Nampak mcm selalu jer kitorang makan kat luar....tp sebenarnya hari ujung minggu jer kadang2. Kalo hari2 biasa masak kat umah, hehe. Tak lalu jgk kalo kerap sgt makan kat luar. Kat luar ni masak selalu guna ajinomoto...aku masak tak guna pun perisa tu. Tak biasa. Mmg mak aku pun tak ajar masak guna perisa. Tp perasa kena ada...garam, gula...kan..kan..hehe..

4 comments:

❤Kamsiah❤ said...

cendol kalau ada pulut,mmg sedap...tambah isi durian sikit hehe..

Bellezza Bunga Matahari said...

cendol mane tu kak? layanz... ank2 ema klo dgr je cendol kemain lagi..

Nad MamaZN said...

Setuju nota ALONA akak tu :)

wantie said...

kak, pas ni mesti si el jeles lagi., sebab akak makan cendol . hahahaha...