Sunday, April 7, 2013

Ke Pangkor - mandi laut

30.03.2013
SABTU

Sesudah Subuh...masing2 on hp, huhu.
Kul 7 lebih...keluar nk gi mandi laut. Keluar2....ramaiii yg lain pun keluar jugak. Semua nk mandi laut sbb petang semalam tak dapat mandi, kan..

Aktiviti pantai pun bermula. Ramai jgk yg menyewa bot ke pulau giam utk bersnokeling tgk batu karang dan ikan2 jinak. Tak lupa leh mandi kat pantai sana. Satu bot biasanya RM50/RM60 pi balik. Selalunya dorang kasi masa sejam cenggitu ler. Ala...pulau tu bkn jauh sgt pun, hehe...sape pakar berenang...gerenti leh sampai kalo gi berenang ke sana, ngee..

Apa2 hal....sarapan pagi dulu.
Kitorang sarapan kat gerai minum petang semalam.
Masakan mmg sedap....tp harga dia mak aiiiih....dia katok abes. RM35 utk nasik lemak 6 pinggan, air bersusu 3 dan air teh o panas 3. Bkn nasik lemak tu ada taruk ikan keli ke ayam goreng ke apa pun. Biar betoiiiii!!! Makan malam tadi pun RM29 tau!!! 
Mujur masakan dia sedap....
Terus turun ke pantai lepas2 dh sarapan. Nak mandi laut. Apa guna sampai ke Pangkor tp tak mandi laut, ye dak?? hehe..
Cari port...
Dh jumpa...abg ngan anak2 masuk dulu.
Kat situ mmg ada monyet...jagalah!!!
Kat sini nampak tak dlm gambar tu...air limbah dari tandas awam...mengalir ke laut...emmmmmmmmmmmmm..
Tu sebab aku kata...kalo lain kali datang pangkor..gi mandi kat Teluk Dalam ke...
Mujur ler air laut ni air mutlak...ngee.. 
Tu ler pulau giam. Tak jauh pun kan...
Pastu, abang naik ke pantai...pegang henbeg aku. Aku pulak masuk laut utk berendam jer. Tunggu ombak datang menolak badan sedikit demi sedikit ke pantai. Pastu aku bangun balik...gi semula kat air yg bila aku dok air paras leher (bkn berdiri ye...duduk aje, hehe)....pastu tunggu lagi ombak datang menolak badan aku ke pantai, hahaahahah...
Suasana pantai pagi tu...
Kemudian...kitorang balik ke tempat penginapan. Bilas ngan shower kat luar tu.
Terus menuju ke kolam renang pulak. Ayah tak gi...ayah balik bilik.
Disebabkan ramai yg ke pantai...kolam ni tak ramai pengunjung.
Bagi peluang anak2 berendam lagi kat kolam renang. Maklum ler...umah sendiri mana ada kolam renang, iye dak?? Kolah ada laaa, hihi..
Abg buat aksi mcm ni. Tak nampak pun muka abg, hehe. Nampak mcm pakai goggles kan?? tp tak pakai goggles pun sebenarnya....
Pagi tu...disebabkan tak ramai, alang2 baju dh basah mandi laut...aku pun amek peluang berendam jgk dlm kolam renang, hehe..

Dh puas...balik ke bilik...siap2 utk check-out.

Nota ALONA:-
~sambung....(gi pangkor pun ada sambung2... jelir lidah!!!)

5 comments:

Cikgu Ma said...

bestnya santai2 mandi manda macam ni...dh lama x join...

Gieyana said...

xpernah ag smpai sini..myb psl dh stay kt penang yg dikelilingi laut kot..hihi

mmg best berendam kan..:-)

Nad MamaZN said...

Ramai giler org pg2 kt pantai tu kan

wantie said...

betul tu kak, kat umahkita tak de kolam, kalau gi tempat yang ada kolam, mestilah anak anak yang nak mandi.

Zura@Iwan said...

sonok plak..kt hotel ada pool..lps rendam kt laut..blk rendam dlm pool ...seb baik kt bilik tk de bathtub..idak berendam dlm tu plak..hehe..