Friday, April 26, 2013

Kisah anak2ku lagi..

26.04.2013
Jumaat

Gi amek akiss.
Gi ngan Piluih dan Yui (adik beradik dorang ni)....anak sedara yg dok sebelah umah ni, hehe.
Naik kancil jer. Ada sebab naper bawak Piluih ari tu..
Sbb, hari Ahad petang aku ngan abg mintak tolong dia hantarkan akiss balik ke hostel.
Terpaksa...sbb kitorang dh amek booking job 28 April tanpa menyedari hari tu adalah hari Ahad. Ingatkan hari Sabtu. Tambah pulak, masa tu tak perasan yg giliran akiss akan pulang bermalam utk bulan April, hmm.
Jadi, perlulah ditunjukkan kat Piluih tang mana jalan nk gi tempat akiss belajar tu.

Singgah minum jap kat bistro mamak berdekatan ngan Econsave Kamunting. Dahaga dh. Mula2 nk singgah pekena cendol tp tutup lak gerai tu. Jadi kena singgah jugak ler minum2...hari panas.
Akiss balik dan citer tentang markah2 ujian selaras dia..Alhamdulillah.
Malam tu pulak angah kol dari Lenggong. Selain citer hal2 semasa kat sana...dia jgk bagitau markah2 ujian selaras dia. Alhamdulillah...
Sabtu tengahari...along outing. Disebabkan dekat...seperti biasa...along balik umah jer lah.
Akiss punya lah seronok...
Along pun bgtau markah2 ujian..Alhamdulillah. Walaupun kesihatan dia kurang memberangsangkan masa ujian selaras berlangsung....keputusannya memberangsangkan jgk.

Alhamdulillah.
Angah ngan akiss sentiasa dpt semangat along.
Dan aku bangga ngan along sbb mampu memberi semangat kat adik2nya walaupun dari dulu dia sendiri kena cari semangat itu selain kata2 semangat dari ibu dan abah sebab dia anak sulung. Skang ni, bila adik2 pun dh bersaing di institusi yg sama....dia dpt semula semangat itu dari adik2nya dalam situasi yg lebih baik kerana ia dikongsi bersama.
Alhamdulillah, skang ni lebih byk perkara yg boleh dorang bertukar2 fikiran....
Semoga ikatan kasih sayang ini terus utuh dunia akhirat.

Nota ALONA:-
~Ibu dan abah sememangnya memberi semangat, sokongan padu yg tak terhingga serta tak lupa berdoa kesejahteraan anak2. Namun zaman ibu dan abah belajar cabarannya tidak sebegini. Jadi, along yg lebih paham utk berkongsi ilmu ngan adik2nya.

3 comments:

Nad MamaZN said...

Alhamdulillah...
Along la ksian kan sbb aritu masa ujian die demam
Alhamdulillah result sume ok

wantie said...

tu la kan kak, kalau ada sedara mara terdekat boleh lah mintak mintak tulun.

Kesuma Angsana said...

kisah anak2 yer lona!