Thursday, April 18, 2013

Bila along & angah balik...

18.04.2013
KHAMIS

Hari ni along dan angah dibenarkan utk pulang bermalam (PB). Esok cuti umum negeri PERAK sempena Hari Keputeraan Sultan Perak. Dorang leh balik umah, yeay!! Cuma akiss jer yg tak leh balik sebab...sebab...

Jadi, pagi kul 11 lebih...aku ngan abg keluar dari rumah menuju ke Lenggong. Amek angah terlebih dulu. Abang tak cuti pun hari ni tp keluar kejap, hehe..
Kul 12.30 sampai sana.
Dok kat pondok wakaf ni dulu sementara tunggu angah.
Tu blok aspura. Dekat jer ngan surau dan dewan selera dorang.
Tp aku ngan angah kena gi ofis pentadbiran dulu sebabnya surat minta kebenaran PB yg abg dh faksimili pada 11/4 dorang tak terima...pastu 17/4 abg faks lagi 2x pun dorang tak dapat. Aii, abg pun pelik naper. Padahal abg kata mmg dh selamat dihantar dh dari mesin faksimili pejabat abg ke pejabat tempat angah belajar ni.

Tak sangka pulak...yg sedang urus perkara ni kat ofis pentadbiran tu adalah pengetua, adeii. Tu ler...daftar angah dulu sehari selepas hari pendaftaran. Tu yg aku tak kenai pengetua tu. Dapat tau pun sbb angah bisik kat aku, hehe.
Pengetuanya baik. Beliau leh urus mende2 ni, huhu. Rajin tul.
Staff semua cekap tp tu laa...mmg dorang tak dapat pun faksimili dari abg tu....mmm.. Pihak dorang mmg perlukan surat tu sebab PB ni adalah pilihan. Bkn wajib balik seperti cuti penggal. Bila PB pilihan ni...ada yg dok jauh2 tu takmo balik....maka dorang leh dok kat hostel. Jadi, pihak maktab takmo dewan selera membazir masak lebih2 tp ramai pelajar yg balik. (Tp...dulu masa along kat MRSM PH dan skang kat Taiping....takde pulak kena faks-faks surat ni)..
Aku pun diberi satu surat...cuma kena isi maklumat kitorang aje. Dh tu, bg Pengetua tandatangan. Bila dh dpt kelulusan, staff di situ rekodkan...maka kena gi mintak tandatangan warden punlak kat kad outing angah. Dh dpt tandatangan...angah pun naik hostel amek beg dia.
Bagi pelajar2 yg ofis dh terima surat faksimili dari ibubapa penjaga masing2...dorang ada yg dh balik lebih awal lagi. 
Angah dh siap nk balik..
Dari MRSM Lenggong....balik Taiping terus.
Tp singgah dulu amek along pulak kat MRSM Taiping...
2-2 anak bujang aku ni leh balik PB sbb dh alang2 esok Perak cuti...cuti sampai hari Ahad.
Akiss jer tak dpt balik....sbb dia kawasan Pulau Pinang, hehe.
Takpe, Sabtu nanti kitorang gi outing ngan dia walaupun minggu depan dia lak leh balik umah.

Petang...balik dari gym...aku ajak anak2 ni main badminton kat luar umah.
Abg baru balik dari gym ngan kancil. Moto...aku yg bawak balik dari gym, hehe. Tukar2...biasalah tu.
Seronok sgt main badminton ni.
Along pulak jadi bertambah semangat bila abah dia bagi reket kat dia. Abah dia nk beli reket baru, hehe.
Reket abah dia ni ringan...tu yg dia sonok sangat tu.
Angah pulak ari tu dh dpt reket atuk dia, huhu. Suka ler masing dpt reket mahal walaupun dh jadi 2nd hand, hehe.

Ni pulak aksi Vivi bila along ngan angah balik....
Sebok jer dok meneman along main psp....huhu..
Bila anak2 balik.....ceria laa umah ni, (senyum sampai ke telinga)...

Nota ALONA:-
~Sebok hari ni...tu yg takde apdet baru di waktu siang hari, ngee...

5 comments:

mamawana said...

Assalam Alona,

Mesti best dan ceria rumah macam hali laya....hehehe

Nad MamaZN said...

Patut la.. Uruskan anak anak rupenya :)

Kem slm kt akiss kak esok! :)

Ena's Palace said...

meriah la semula rumah nanti kak..
mesti kena msk sedap sedap pasni

Kesuma Angsana said...

seronok bila anak2 ada kat rumah yer

Zura@Iwan said...

anak2 akak blk..meriah la umah kn kak...