Friday, January 18, 2013

Dah membeli dah......

Pagi semalam (17.01.2013) baru jer dapat duit RM100 tu tp kul 1.30ptg lepas aku amek angah kat sekolah dia...terus gi kedai buku Dinamik. Aku ni sj jer laa nk jamu2 mata tgk novel terbaru sementara tunggu akiss abes sesi persekolahannya semalam....tp angah dh ajak naik tingkat atas utk cari buku rujukan. Tingkat atas tu mmg utk buku2 sekolah aje.
Apa lagi...layankan aje lah. Dia bukan mintak nk beli yg bukan2, kan...hihi.
Beriya memilih buku mana yg terbaik bagi dia.
Angah kata dia nk beli buku rujukan. Buku teks aje katanya tak mencukupi.
Dia siap bagi contoh kat aku.....Katanya, kat buku teks cuma bagi contoh jalan keje pada soalan yg mudah2 tp bila soalan latihan dorang bg yg susah2, hurm...
Iye lah, semoga semangat tu berterusan lah ye.

Dh pilih2...dia amek 3 subjek dulu. Subjek yg dia baru nk kenal di tingkatan 4 ni.
Beli 3 buah buku rujukan tu kat Dinamik bila dh diskaun 15% ngan kad keahlian...tak cecah RM30 semuanya. Guna duit RM100 tu lah, hehe. Iyelah...dh janji camtu ari tu, kan. Ada lagi belen ni. Takpe, ibu simpankan dulu.

Nota ALONA:-
~Akiss dapat minggu depan....
~Along pulak mgkn amek sendiri duit ni. Mcm tahun lepas masa dia masih di Pengkalan Hulu.  

**Owh, malam ni final Maharaja Lawak Mega.....kitorang bakal berkumpul kat umah mak (mentua). Dh kolek sorang sket bajet utk makan2 makanan yg sedap2 sambil tgk final dan gelak2 guling2 (kalo lawak lah...)...hehe..

5 comments:

el said...

wahhh kemain no smpi kolek duit tu hehehe

kak caner wat font kelip2 tu

Nad MamaZN said...

Hepi wiken kak!
Tgh temankan zakwan tgk hulk
Nak tgk mlm takde astri, hukhuk

Nad MamaZN said...

*MLM takde astro

Gieyana said...

bstnyer bergelak ketawa ramai2nie..sy dh ada kudrat utk keluar dinner..so now tgh layan kt luar...:-)

mmg bagus beli buku rujukan cmni..alhamdulillah anak akak mmg suka study...:-)

Kesuma Angsana said...

anak2 KA pun dpt duit req nak beli mcm2 untuk sekolah !