Sunday, January 6, 2013

Along dah 17..............

06.01.2013
AHAD

Alhamdulillah....anak sulung aku dh pun berusia 17 tahun, hari ni.
17 tahun yg lalu...tarikh inilah telah ku lalui sebuah pengalaman yg paling berharga. Bermula dari kul 12 malam sampai ke pagi dh mula sakit2. Kul 2 petang ayah dan mak bawak aku masuk wad di hospital Bentong....makan minum semua tak lalu walaupun mak bawak buah-buahan yg mmg menjadi kesukaan aku tu, mm...
Konstruksi mmg perlahan....dari kul 12 malam sampailah malam kul 9 lebih baru selesai segalanya, Alhamdulillah...walaupun hampir 21 jam aku menahan sakit tapi bila dh selesai dan dpt tgk anak sendiri.................................apa yg mampu aku katakan, Syukur ke hadrat Ilahi...

Kini 2013
Kebetulan pulak tarikh 6hb jatuh pada hujung minggu, dekat pulak tu...maka kitorang pun gi lah jumpa along kat hostel dia utk meraikan bersama2.
Ada ler jgk bawak spek mata baru along, klip tie yg tertinggal, tambah lagi 2 helai t-shirt berkolar utk prep (yg bawak ari tu tak cukup).....dan kamera kompek utk along bawak gi satu program di Lenggong pd Jumaat-Ahad akan datang ni.
Cuma sempat buat kek ni aje....
Kengkonon nk wat triffle yg resepinya aku dpt dari El (tp el pun amek dari Nureen, hihi)....tapi tak sempat nk buat pulak...mmm..
Dadih ni pun aku wat sambil2 aje ni. Bawak kat along tadi pun masih tak berapa sejuk.. Tp dh leh dimakan lah..sejuk sket2 aje, hehe..
Kul 3.30 petang kitorang pun gi lah jumpa along. Lepak kat pondok wakaf tepi padang tu aje utk berkelah2 anak-beranak, wiiiiiiiiii...
Aku tgh sebok menghidang..abg dh ngap bihun goreng dulu, ish..ish..
Along makan kek biasa aje. Kek besday berkrim & tiup2 lilin takde, ye...
Siap bawak jag kosong, kordial dan beli ais kiub kat kedai....bancuh kat situ jer, hehe....
Angah malu2 kena usik2, huhu..
Ada perbincangan serius sesama adik-beradik....
Dh selesai makan...bergambar ngan budak dh 17 tahun ni...
Mcm2 yg dibincang, disembangkan.....
Utk along (kot ada bukak baca cintamaniszlite kat PSP maktab, hehe).....
Ibu ucapkan selamat menyambut hari ulangtahun kelahiran.
Ibu sentiasa mendoakan yg baik2, yg terbaik utk along. Semoga along berjaya dan beroleh kesejahteraan di dunia dan di akhirat...

Walaupun along, angah & akiss cuma bersekolah di sekolah biasa...........bkn di sekolah maahad, bkn di sekolah tahfiz......namun sebagai ibu...ibu tetap menganggap kalian semua adalah saham akhirat terbesar ibu dan abah. Apa yg diajar, apa yg ditegur....apa yg dimarah....semua adalah utk kebaikan dan kerana menyayangi kalian semua.

**Tersenyum mendengar cita2 murni anak2 aku.
Ibu sentiasa doakan, nak.....semoga ianya dimakbul Allah. Amin..

Nota ALONA:-
~Aku berharap...aku sentiasa berbuat baik......................

8 comments:

nad said...

Hepi bday along!
Beso dah...
Rase mcm adek saya plak hehe
Eh, klu.dh rase along cm adek, akak, saya kene pggl makcik la kan?
Hhehheehehhe....
Gurau je kak! =P

el said...

kak..kek tul el xde ke..el kan teka betul kt fb tu hehehe

epi besday along
ha igt tu ssh payah ibu kamo beranak kan kamoo smpi sakit 21 jam tu..eh kak smlah ngan el..ms beranakan danish dulu..hehehe

wantie said...

happy b'day along. wah dah besar remaja kamu yer.

Tu dia kak 21 jam sakit. mcm mana la rasa kan.. T ni masa Amirul sakit kejap je. time banak tu langsung tak rasa apa. sedaq sedaq Amirul dah keluar.

Aleesya pulak sakit 1 jam 59 minit. hahaha.. lagi seminit nak cukup 2 jam.

kalau dah 21 jam tu mcm mana la.. 2 jam pun T dah seksa..

dwatyKNY said...

dah habis spm la ni... ke tahun ni spm... btw... ibu nampak muda... macam kak long jer... hehehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

selamat ulangtahun kelahiran along...

sedapnya mknan2 atas meja tu..lapar sy..

#along sama bday ngan adik saya yg no 4..hehe

ibuayu said...

Happy birthday along...

attyfir said...

selamat hari lahir along
semoga along berjaya dunia dan akhirat dalam mengejar cita2..amin..

Anonymous said...

epy birtday along. Anak sulong KA pun bulan jan but 7 hb hehehe