Monday, January 28, 2013

Membeli hadiah & perjalanan...

26.01.2013
SABTU

Sebenarnya...program nk ke Teluk Intan ni adalah samar2.
Aku mmg nk gi sangat kenduri kawen sorang sahabat ni...sehinggakan ada 2 peluang menjadi OP majlis perkahwinan kitorang kena lupakan.
Namun, tetiba akiss cakap mgkn tarikh ni sekolah dia kena ganti utk cuti CNY. Alahaii....dh terpikir...mgkn takde rezeki nk berjumpa ngan sahabat yg melangsungkan perkahwinannya pada tarikh ini.

Tapi...Alhamdulillah, rupa2nya rezeki nk jumpa dia masih ada. Akiss kata tak jadi ganti sekolah pd 26hb dan dorang kena ganti 9hb Mac (tarikh ni kitorang ada job kat Pantai Remis, mm..kena pikir ler nk mintak tlg sape amek dorang sekolah nanti) dan beberapa tarikh lain lagi utk ganti cuti CNY dan Deepavali. 

Tu yg pagi tu...kitorang boleh menuju ke Teluk Intan.
Disebabkan situasi samar2 ni...maka baru pagi tu jugaklah mencari hadiah utk pengantin. Tak tau kedai mana yg  bukak pagi2 cenggini...maka aku gi terjah jer di sebuah kedai berdekatan Econsave Kamunting tu.

Tak tau nk pilih apa...sbb barang2 pinggan mangkuk takde kotak pulak sbb dorang jual loose. Takkan asek nk bagi gelassss aje kan, hehe..
Akhirnya pilih ler satu barang ni.....
Budak tu buang tanda harga...nanti dia yg tolong balutkan hadiah tu, hehe..
Tp sebelum tu...aku kena bayar dulu laa. Mmg kat mana2 kedai pun mcm tu laa. Kang dia dh balut2 last2 aku tak jadi nk beli..
Kemas jgk ler budak ni membalut...
Dh selesai...maka kitorang pun mulakan perjalanan ke Teluk Intan..
Abg tanya...nk ikut jalan mana?? hiway ke...jalan lama??
Kalo nk senang sebenarnya ikut hiway jer...sebab exit tol Bidor....perjalanan tu leh terus ke rumah pengantin.
Tapi disebabkan kitorang pun takde ler nk cepat sgt pun....perjalanan rileks2...suka tgk pemandangan...maka kitorang ikut Beruas. Inilah pertama kali aku ikut jalan ni, hehe. Selalunya kalo nk ke Manjung atau Lumut...kitorang ikut jalan Trong, Sg. Kerang - Pantai Remis.
Alhamdulillah laa...terbuka luas mata memandang. 

Namun, ikut jalan lama ni jauh sket laa, kan. Maka lambat ler sampai tambah2 pulak tempat yg kitorang tak penah sampai, kan...mata kena laa lebih prihatin....
Tapi ada jugak ler kena berhenti tanya budak pempuan keje CALTEX pasal aku dh terkonpius ngan jalan tu sbb mmg takde dlm peta yg diberikan oleh sahabat ni. Kitorang main terjah jer ikut pikiran relevan. GARMIN pun tak berapa membantu, hampeh ler GARMIN ni!!
Disebabkan kitorang risau pulak dh terpegi jalan yg salah....tu yg kena berenti jgk tu...dari merugikan petrol meraban ntah ke mana, kan. Ikut laa kata2 ni 'MALU BERTANYA SESAT JALAN'. Maka, jgn jadi bodoh sombong.
Rupa2nya kitorang tak salah jalan pun. Dh dalam laluan yg betul cuma perlu ke depan lagi utk jumpa simpang ke Langkap dan kemudian akan jumpalah jalan utama dari Bidor ke Teluk Intan tu, hehe..orait!!! kan takde ruginya berhenti bertanya.

Alhamdulillah, akhirnya sampai jugak ler.

Nota ALONA:-
~Walaupun ni kali ke 2 sampai ke Teluk Intan...tapi tempat mula2 nk tuju ni kat tempat lain ler, hehe..
~Owh, kali ni lalu jugak ler Degong..kampung mentua Kak Nor, huhu..
~Cerita selanjutnya....selepas entry ni nanti..

5 comments:

Nad MamaZN said...

Huhu, takde rezki jmpe akak.. =/

Gieyana said...

bestnyer..:-)

❤Kamsiah❤ said...

kadang2 pening kepala nak pikir hadiah utk pengantin,kan..peralatan dapur,letrik...dah biasa sgt,kan...

ibuayu said...

kalau hadiahkan pengantin lesung batu pun ok tapi akak x pernah buat hehe....

Ena's Palace said...

besar jugak hadiah tu..hadiah ape tuh kak? yg pasti bukan gelas kan..hehehe