Tuesday, January 8, 2013

Mahal tp macam tak selamat...

Projek ni dh berjalan sejak tahun lepas...tp sampai skang tak abes2 lagi lah. Pasal skang dorang tengah wat lagi satu fasa...iaitu rumah semi D yg siap ngan kolam renang setiap umah. Syok kan???
Tp tu lah...hanya orang kaya aje lah yg mampu nk beli pun. Dan lagi satu...kawasan ni mmg kat bukit. Terang2 kawasan ni macam tak selamat jer. Tambah2 pulak sebelum2 ni dh berapa byk kes tanah runtuh yg melibatkan kawasan perumahan dan kawasan kediaman kat Malaysia ni, kan..kan..

Projek ni lokasinya dekat laluan bukit doremon tu lah. Sape yg dok Taiping mmg tau lah bukit doremon ni atau nama sebenar dia bukit drummond, hehe..

Dulu, kalo lalu jer kat sini masa naik moto...akan terasa pertukaran suhu panas ke sejuk bila berada di laluan bukit doremon ni. Bkn aku sorang yg ckp...ramai yg berpendapat mcm tu. Skang..sejak dh ada projek umah orang kaya ni...dh takde dh situasi mcm tu. Bukit dh togel!!
**Perkara ni termasuk dlm bab perbincangan kitorang masa outdoor kursus fotografi ari tu, hehe..

Bukit yg dh jadi perumahan orang kaya ni dulu......dulu laa..citernya tempat orang jepun buang kepala yg dipancung. Dan tempat mayat tentera jepun jgk...
Dan juga...dgr citer...masa dorang wat keje2 ni pun...mmg terjumpa tengkorak2 kepala tu. Ntah ler, tak tau ler betoi ke idaknya ye....hehe..
Ni utk fasa terbaru...rumah semi D siap swimming pool/each!! hehe..
Keje2 yg membuatkan jalan ada lencongan pulak...
Dari Oktober 2012 lagi dorang ada wat keje2 kat tepi jalan ni. Aku ingatkan bila dh masuk 2013...dh siap semuanya...rupa2nya belum. Keje2 ni mmg menyusahkan pengguna jalan kat situ lah...terutama waktu kemuncak. Jalan leh jem panjang. Aku selalunya lalu sini mmg waktu kemuncak lah, huhu. Rimas..sbb aku bkn dok kat bandar besar...bukan dok kat KL. Dh tak berapa biasa ngan kesesakan jalanraya ni, kehkeh..

Lagipun, keje2 mcm ni lagi merosakkan jalan yg sedia ada...kalau pun dorang nk buat elok balik & baikpulih jalan tar tu pun....mesti waktu tu semua fasa dh siap. Mcm lambat jer lagi...sebab nk tarah bukit2 tu bkn senang, bkn makan masa sehari dua....Nak membina umah2 berkenaan lagi. Makan bulan jgk tu..
Nampak tak rumah yg sedang nk naik tu...betul2 kat tepi bukit. Aku pun tak tau lah sape yg sanggup membeli unit kat situ. Mmg menempah bahaya...
Laluan kiri kena lalu kat batu batuan ni...tak tau lah berapa lama lagi nk mcm ni.
Laluan ni mmg aku terpaksa lalu lah lepas hantar akiss dan amek akiss dari sekolah setiap hari. Sebab mmg kena amek angah dulu.
Ada jalan lain tp kalo keadaannya bertambah teruk...mmg aku kena lalu lah ikut jalan lagi satu tu. Jauh sket lah tp takde rasa sakit hati takpe. Leceh lah nk sakit2 hati kat perkara mcm ni. Buat rugi jer...huhu..
Umah ni bukan calang2 orang leh beli...walaupun berada di kawasan Taiping...bukan di bandar besar tapi harganya tetap ler mahal. Hanya orang2 yg terlalu byk duit jer yg boleh beli.

Nota ALONA:-
~Pasal entry sebelum ni kisah dok jual barang (motor, tv, etc tu)......jual tu bkn utk beli baru pun....tapi utk clear yg dh tak digunakan jer, hehe. Buat masa ni guna aje lah apa yg ada. Jimat cermat amalan mulia, ngee...(kan??)...

9 comments:

LiYa HaNiF :: said...

tu le sekarang ni banyak betul tanah runtuh ... sib baik umah tak kat atas bukit hehe

Hunny Kitty said...

saya memang ada hajat nak beli rumah yg ada swimming pool tu skali..tapi tu ahh kalao beli tak duduk pun mcm tak besh jugak..hurmmmm~

el said...

mmg bahaya tu..tp ada gak org nak beli...

Rinna said...

Srkg nie takut tgk pemaju wat umah atas lereng2 bukit nie.. yg pembeli laa.. rasa gah laa sgt..dpt tinggal kat umah lereng nie.. tak fikir risikokan.. Menakutkan laa..

Nad @ MamaZN said...

Kat tmpt saya ni dh terjadi tanah runtuh
Tgk berita x kak pasal tanah runtuh kat putra heights, subang?
Ha, tu laluan pegi balik keje papazakwan la tu huhu...

ayu Ismail said...

Diaorng yg beli tu x tahu ke tu tempat pancung kepala...hehe...memang nama bukit tu deremon ke ina

wantie said...

kat sini lagi la kak, habis bukit di gondolnya.

kalau ke batu feringghi tu harga rumah juta juta, atas bukit.

bila dah ranapo nanti baru tau. eh pembeli yang kaya raya tu tak serik ke tengok apa yang dah berlaku?

Zura@Iwan said...

byk tul perumahan skrg...tmbh2 buat atas bukit..semua utk org2 kaya plak tu..hehe

[-suziey-] said...

tmbah nowadays byk story tanah runtuh kan..ngeri je nk dok tinggi2.