Wednesday, January 30, 2013

Di majlis perkahwinan sahabat...

26.01.2013
SABTU

Tujuan utama ke Teluk Intan hari ni adalah utk menghadiri majlis perkahwinan seorang sahabat yg aku kenali melalui alam siber ni jgk sebenarnya. Dulu, dia juga seorang blogger. Dari blogspot kemudian tukar ke .com.....tapi tiba2 berhenti terus dan senyap sunyi dari dunia blog membelog ni, huhu.
Mujur lah masing2 dh jadi fren fesbuk...teruskan sillaturrahim di situ.

Sampai ke majlis dh jam 2 lebih dh. Tetamu pun dh tak berapa ramai. Orait jgk...senang nk jumpa pengantin, hehe. Dorang pun dh tak sebok nk melayan tetamu lain, kan..Leh ler berbual lama sket, ngee..

Masa sampai tu...aku lambai dia....terus dia kenal. Ok laa tu, kan....sebab ini adalah pertemuan kali pertama.
Dah jumpa...aku nk rileks2 dulu baru amek makan tp anak2 gayanya dh lapar nasik ler pulak sbb kitorang sarapan pagi ngan cara omputih, kan...hehe. Cepat ler lapar perut rupa2nya.
Jadi, aku pun turut serta laa jgk sebab kang aku kena makan sorang2 pulak....
Owh...masa ni aku dh abes makan dh nasik ngan lauk2 kampungnya..aku makan bubur pulak. Abg yg tolong amekkan...Bubur isi keladi...sedap jgk, ye.
Cenderahati dari pengantin...
Inilah pengantinnya...Selamat pengantin baruuuu!!! Pengantin pun sarung selipar aje...sbb dh kul berapa, kan?? heheh..
Sape yg penah jengah blog sahabat ni mesti leh kenal, kan...makdaraterdiva, gitu!!! hehe..
Aku suka panggil dia Firuz sbb nama penohnya Siti Firuz....

Owh, ni pulak...Zarina. Sahabat baik Firuz tapi suami firuz heran mcm mana aku leh kenal Zarina ni, hehe.
Sebenarnya, aku kenal dia masa zaman farmville hot dulu. Nak jadi jiran kena jadi fren fb dulu, kan...Tak mcm skang ni. Kalo jadi jiran fv...takyah jadi fren fb pun takpe dah..
Skang Zarina dh tak main langsung dh fv tu. Aku pun dh kurang...cuma layan2 gitu aje. Tanam tembikai 4 hari utk harvest. Tanaman paling lama utk aku gi masuk semula menuai hasil, hahahaha...Maksima 6hari baru tembikai leh layu dan membusuk kalo aku tak masuk harvest!!! kehkeh..

Dh jumpa aku ni....Zarina pun tanya Firuz, "ni laa kak Alona, kan??"...hehe...
Orait...senang jer nk kenal, kan..

Bergambar bersama pengantin...
Akhirnya, dapat bertemu di sini...
Terjoin bergambar ngan ofismate Firuz & Zarina (mungkin), hehe..
Alhamdulillah, dapat jgk aku jumpa Firuz dan Zarina kat sini.
Akan datang tak tau lah tu...sbb mgkn Firuz akan ikut suaminya yg bekerja di selatan tanahair.

...bersambung..

Nota ALONA:-
~Tak sampai 2 minggu lagi nk cuti CNY?? adeii...kena siapkan keje. Kang bos marah. Ada 2 album nk diserahkan pada cuti tersebut....huhu..   

11 comments:

Nad MamaZN said...

Eyyyy, takbest xdpt.jmpe akak!

atty's said...

atty tgk alona skrg makin berseri2 kalah perantin

wantie said...

setuju ngan k. atty tu. akak dah segak lawo gebus gilersssss...

nak gak jadi mcm akak.

mama leen said...

hehe.. dah lama tinggal farmvile dan segala ville yang ada.. laghaaa sangat... hehe

el said...

kakkkkkkkkkkkkkk..el kenal makdaraterdiva ni..lam blog je lah..dulu sllu gak ke blog beliau n komen2..dia pun sllu dtg blog el..kadang2 melawak bagai...

eeeeeeee dia dah kawin ea..tahniah lahhhh..pttlah lama meyepi..kakkkkkkkkk
kim salam kat dia..cer tya kenal x el..arwendanish dok kt penang giler2 tu hahahahaha..apa fb dia ea

::NureeN:: said...

moga kekal hingga ke akhir hayat.. amin...

Rinna said...

Ada Firuz jemput hari tuh.. tapi tak dpt ler nak pergi kan.. Berseri jadi pengantin.. :) Moga kekal bahagia hingga akhir hayat.. Aaaminnn

myaishahhafiz said...

salam kak
lama x singgah sini.. :)

zereen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

salam k.alona..,tq ada gak pic saya kat blog akak ni..,tak sangka hari tu dpt jumpa akak..,

Suzana Ikram said...

Nasib la jauh rumah firuz klu x dh dtg makan nasi minyak.