Tuesday, January 1, 2013

Majalah sekolah 2011 along..

Saja nk citer laa..
Majalah maktab ni adalah edisi tahun 2011...masa along form 3 masih di Pengkalan Hulu.
Bila dh form 4...along masih bersekolah kat sana sebulan lebih sebelum dapat tukar ke PKP Taiping. Masa tu...majalah tahun 2011 belum diedarkan lagi pada pelajar.

Aku pun rasa mcm sayang lah kalo tak amek..kenangan along tu. Duit majalah pun dh bayar awal tahun 2011 lagi. Sepanjang 3 tahun dia kat sana....seusia 13 tahun dia dh kena dok hostel jauh dari keluarga. Semua adalah kenangan....dan form 3 adalah kemuncaknya.

Aku dh soh along mintak tolong kat kawan dia yg masih belajar di sana utk amek kan. Tapi along ni...tak tau lah dia...asek terlupa jer. Aku pun tak telefon2 ofis sana utk tanya pasal majalah ni. Sebok ngan mcm2 hal.

Sampaiiiii lah hari terakhir persekolahan tahun lepas iaitu 9/11/2012....Jumaat.......huhu. Aku rasa tak boleh jadi ni...aku kena kol jugak pejabat kat PH utk tanya pasal majalah ni.
Dh dpt kol pejabat...staff sana bagi no. hp cikgu yg bertanggungjawab. Aku pun memberanikan diri ler kol cikgu tersebut.....Alhamdulillah, baik cikgunya. Senang berkomunikasi. Stok majalah pun masih ada lagi.
Cikgu tu kata dia akan pos kan majalah tersebut di alamat yg aku berikan. Aku pun tak payah ler nk bayar kos penghantaran tu. Semua di bawah bajet maktab. Mudah urusannya, kan?? Alhamdulillah.

Dan akhirnya....majalah tu pun sampai ke umah kitorang. Jadi lah koleksi peribadi along....
PENGHULU...mgkn ringkasan dari Pengkalan Hulu...
Diam tak diam...bising tak bising...semua anak2 aku dh berada di sekolah menengah. Bajet bulanan pun semakin meninggi ler nampaknya.

Nota ALONA:-
~Selesai satu masalah...

No comments: