Sunday, January 13, 2013

Eksyen lah dia, huhu..

Masa OTW nk gi Bgn Serai ikut jalan Semanggol....nampak ler sebijik keta volkswagen baru & sporty ni. Berenti sebelah menyebelah masa lampu merah, hehe..
Bila berenti ni..mesti ler mata kita ternampak keta sebelah, kan. Tambah2 bila budak dok berdiri keluar kepala kat bumbung (sunroof) tu, hehe..

Tapi...eh-eh....budak tu bkn main menjelir lidah dia kat kitorang, ish..ish...
Bkn main eksyen ek....huhu.
Alahhhh, budak2 ye dak??..
Plat kereta tu dari wilayah. Plat baruuuu.. Owh, orang KL balik kampung ler ni, ngee..
Bukan main lama menjelir lidah nya...Kalo mak aku tu, mesti dia marah. Masa kecik2 dulu mak ckp jgn jelir lidah kat orang...nanti lidah kena kerat sbb Allah marah. Berdosa. Masa anak2 aku kecik lak...aku pun ckp mcm tu utk didik dorang jgn menjelir2 lidah!!!
Tp mmg kelakar jer bila waktu tengahari terik ni bukak bumbung keluarkan kepala. Mak dia yg drive tu tak larang ke?? Kot kat Cameron Highlands ke, Genting Highlands ke...kat tepi2 pantai ke...orait jugak aksi cenggini, ngee..

Tapi aku yg takde kereta ber'sunroof ni nak tau gak laa....apa sebenarnya fungsi sunroof pada keta kat Malaysia ni??
Aku nampak kebaikannya utk fotografer atau videografer tu ok lah. Nak amek gambar orang lumba basikal ke, gambar pengantin naik kete antik ke....(antara contoh lah)....

Kitorang pun penah ler naik kete yg ada sunroof ni. Masa sewa mpv Cherry Alado kat Langkawi dulu, hehe. Tapi kitorang tak bukak pun. Segan sbb bkn kita punya, kan. Menjakun ngan orang punya, ish!!
...Ada laa try bukak...tp tutup balik sbb nk pasang ekon...

Nota ALONA:-
~Keje editing banyak tp 'bercinta' tul nk perabes, adeiii...pesal ntah???

6 comments:

el said...

bergaya lah skit ada sunroof kak
tp lau sape2 ada yg ada anak kecik tu
mmg derang suka

❤Kamsiah❤ said...

kanak2 bkn tau apa..yg dewasa tu tolong 'ajar2kan'...

abang said...

agaknya itu la fungsinya.. senang nak menjelir kat org..

Kesuma Angsana said...

mcm2lah fel manusia ni kan

Rinna said...

Kereta gini sesuai tuk negara sejuk jer.. tak de abuk.. cam msia nie mana sesuai.. kang sedut abuk je laa.. :)heheh

Zura@Iwan said...

budak2 kan kak..mcm2 peel..hehe..