Tuesday, January 22, 2013

Jalan2 keluarkan peluh...

20.01.2013
AHAD

Pagi tu (takde laa pagi sangat, hehe)...kitorang saja laa menghala ke taman tasik utk jalan2 bagi keluarkan peluh. Dh lambat dh nk jogging. Matahari dh hampir menegak atas kepala dh.
Orang pun dh tak ramai...kot ada pun dorang nk berkelah bukak makanan ataupun bawak anak main kat playground...
Kali ni abg sengaja bawak kamera kompak milik akiss. Dh lama dh tak digunakan. Tuan dia pun wat tak tau aje ngan kamera ni. Last guna masa akiss nak abes sekolah 2012 ari tu...amek gambar kenangan bersama kawan2 dia di hari2 terakhir sebagai pelajar sekolah rendah.
Ibu monyet sedang menyelongkar tong sampah utk cari makan...sambil mendukung anaknya.
Jalan2 aje...pakai selipar...tak pakai kasut sukan pun, ngee..
Buaya...buaya....hehe... Takde lah, dh tentulah ni bukan buaya. Ni biawak yg sedang berenang, wiii!!!
Angah yg kurang sihat hari tu....asek bersin aje..
Pelik tul aku kamera ni...bila gambar memanjang cenggini....kurus memanjang betul saiznya. Mcm ada crop pulak!!  Gambar kat bawah ni pun sama...dh macam penanda buku jer, huhu..
Berlatar belakangkan Menara Kamal Bina...
Kat area pepohon buluh......
Ni adalah ulat bulu, eeiii....kena elakkan. Kalo terkena kat kita ni..mau miang gatai2 satu badan...
Kat satu laluan tu...mmg tempat ulat bulu bergayutan. Bila ditiup angin...ada yg terjatuh atas tanah dan kalo tak bernasib baik mungkin akan terpijak oleh pengunjung yg lalu kat situ.
Kot sape2 yg tak perasan ulat bulu ni tergantung2 dari pokok....mau terlanggar dan ulat bulu tu menyinggah kat baju kita, atau tudung kita, eeiiii....
Mmg musim ulat bulu agaknya skang ni, ek?? byk betoi...pulak tu kat area situ aje tu.
Hmm, tak lama lagi banyak ler rama2 atau kupu2 yg cantek2 kat lake garden tu, hehe..

Kitorang ari tu jalan2 tak ikut trek yg selalu kitorang jogging tu..iaitu keluar di susur jalan nk ke zoo. Kali ni kitorang ikut kat jambatan merah dan keluar melalui tempat kayuh sampan itik tu.
Akiss di satu tempat seperti jeti tu....
Uii...berpeluh jgk walaupun cuma berjalan2 aje, huhu..Maklum lah, dh hampir tengahari, kan...
Ok jgk aktiviti mcm ni...cuma takleh wat selalu lah, nanti boring. Lebih baik jogging dari berjalan2 santai saja.
Dh hampir ke tempat permulaan tadi, hehe..
....Balik dari taman tasik....kitorang sampai umah jam 12 tengahari.
Itulah aktiviti kitorang di hari minggu yg baru lepas ni, hehe..

Nota ALONA:-
~Berdasarkan komen kat entry sebelum ni:- Sape mai Taiping waktu siang...leh jer nk bawak korang gi kedai popiah Ella tu kalo masa akak terluang, hehe. Harap2 masa tu kedai popiah Ella bukak ler, ye..hihi..

8 comments:

Pink Lavender said...

cantekla tpt nyerrr

el said...

pic ulat bulu tu ohsem la akk..nice..akk mmg atletik betul ke ejaan tu hahaha

atty's said...

bahaya gak ulat bulu,mau gatal satu badan .

wantie said...

ulat buluuuuuuuuu... eee tak suke T kak oi. tengok pun dah meremang bulu tengkok.

hmm... jenjalan keluarkan peluh memang baik untuk kesihatan.

Azian Elias said...

bagus gak lah tu.kurang2 dapat bakar lemak..

Zura@Iwan said...

jln2 pun best kak....keluar peluh..

guna camera compact pun cantik arr kak...berseni ambil gmbr..hehe...

#owhh popiah Ella tu buka wktu siang aje ye? insha Allah kalau ada rezeki boleh rasa popiah Ella ni..

Kesuma Angsana said...

eeee ulat bulu tu KA paling takut !

Rinna said...

Uuii geli tgk ulat bulu.. meremang le plak.. :)

Cantik pemandangan kat situ.. :)