Wednesday, December 12, 2012

Harapanku keciwaaaa....

Saja tukar template lain pulak...Dh lama sangat guna yg tu..(sebenarnya ada alasan lain, hehe).
Ini pun cik abg aku dh bising sebab dia nk kena setting balik nuffnang kat cintamaniszlite ni, ngee. Maklum ler...bab2 nuffnang ni aku mmg tak tau apa pun, hehe...

17.11.2012
SABTU

Lepas jer dh turun dari Menara Taming Sari...kitorang menapak pulak ke arah jeti river cruise...

Singgah jap bergambar berlatarbelakangkan Muzium Samudera ni.
Buat masa ni takmo masuk lagi muzium ni. Aku dh penah masuk dh. Anak2 penah masuk gak kot tapi masa tu dorang kecik2 lagi. Takpe laa....lain kali gi Melaka...leh masuk sini lak kalo dorang tingin nk masuk.

Tapi tu laa....elok jer melintas jalan nk ke jeti River Cruise tu....ujan pun turunnnnn. Terus lebat pulak tu, huhu. Nasib....nasib.. Terus berlari-larian masuk berlindung ke bangunan kaunter tiket.

Ujan makin lama makin lebat....siap pakej ngan angin kencang pulak tu. Sabar jer la tunggu kat bumbung kaunter tiket tu. Tempias tu jangan citer ler....sampaikan kena berlindung kat belakang tiang tepi bangunan ni, huhu.
Mujur ler ada kiosk jual makanan ringan kat situ. Leh gak ler gi meredah hujan dan tempias utk membeli wafer yg sedap (jenis rangup...bkn jenis lembek mcm apam balik tu...hehe), cup corn, beli air.......utk memenuhi keinginan perut yg suka buat hal waktu2 cuaca sejuk mcm ni, ngee...

Kat kiosk tu pun kesian....bumbungnya bocor...air masuk ke dalam kiosk dan kena kat susunan rak mister potato dan makanan ringan yg lain....

Masih menunggu ngan sabar...
Ujan mmg lebat sangat......cruise tak beroperasi...
Tengok ler hotel Casa Del Rio tu.....sampai melimpah air dari kolam renang dorang kat atas bumbung tu...nampak tak?? Sebenarnya air tu lagi banyak melimpah keluar tapi bila nk snap gambar...tinggal sket2 mcm tu jer walaupun hujan masih lebat...
Akiss tengok air ujan....bila laa nk berenti ni??
Muka aku penoh mengharap......ujan berenti utk berpeluang naik rivercruise tu...
Bila ujan mmg seronok sbb cuaca akan sejuk nyaman tp bila dlm keadaan bercuti mcm ni...kita perlukan cuaca kering utk meneroka tempat2 menarik. Tapi kita hanya merancang...Allah yg menentukan. Namun dalam hati tetap berdoa agar ujan berhenti. Utk waktu terdekat...tiada tanda2 hujan akan berhenti.

Oleh itu...kitorang amek keputusan utk redah hujan ke satu tempat berdekatan, leh tambah ilmu kat dalam tu sambil tunggu kot2 ujan nk berhenti dalam setengah jam lagi. Kalo ada rezeki, InsyaAllah...tak akan ke mana...

Sambung citer....

Nota ALONA:-
~Mmg kena hantar along gi praktikal motor waktu pagi aje lah. Kalo jam 1.30ptg tu...tak jamin ujan tak turun. Dh 2 kali mcm tu. Utk masa berbaki 3 jam ni.....tak mengapa...tak boleh petang...kita gi awal pagi. Marathon 3 hari tiap2 pagi utk perabes tempoh praktikal. Along amek sesi kul 7pagi. Pastu, leh singgah pasar beli lauk, hehe..
~Kalo gi lambat...alamat kena tunggu giliran sampai 2-3 sesi (bermaksud 2-3 jam kena tunggu giliran dapat guna motor kat trek). Sebabnya, pagi2 mmg tersangat lah ramainya peserta2 buat praktikal motor ni..

6 comments:

Nad @ MamaZN said...

Kak...x g jonker street ke?

el said...

kak..pic beskal tu mmg mcm kt oversea doh...cantek giler doh hahahaha

boleh lah nti pi sini nak posing ala2 rom venice hahaha

wantie said...

cantik kaler ijo hitam ni. tema ijo akak tu tak hilanglah katakan.

hmm.. kalau hujan memang tak seronok jenjalan. sebab bila badan kita berpeluh. pas tu basah hujan plak. ish.. rimas tau...

ya la kak, sekarang petang je hujan. kat sini pun sama. dah le T merempit datang kerja. kekadang bermandi hujan. sob..sob..sob...

tak suka bawak keta sebab jalan jam time T balik. keta berpusu pusu nak masuk jambatan, sangkut jalan t nak balik umah.

Nurhayati Mohd said...

seronoknya gi jejalan time cuti skolah ni ye.. nur pn baru balik dr langkawi..hihi

atty's said...

aty paling suka g melaka naik river cruise..tp aty suka naik waktu malam

Rinna said...

Boringkan bila nak jalan2 gini hujan..rasa tak best jerk.. Nak wat cam na kan.. :)