Monday, December 10, 2012

Dapat jugak....

Fuu...dapat jugak akhirnya makan buah durian yg isinya paling power utk musim ni. Isi yg tebal, ulas yg besar2. Setiap satu pangsa tu...cuma seulasssss aje.
Biasalah...kalo musim durian kat Taiping ni...kitorang akan gi kedai motor kat Kamunting ni utk tgk tokey kedai tu ada jual durian ke idak....
Tokey tu ada dusun durian kat Bukit Jana....durian yg dia jual mmg terjamin kualitinya.

Dulu...masa along masih belajar kat Pengkalan Hulu....leh jugak ler kitorang singgah kat tepi2 dusun durian milik bangsa siam kat jalan Baling-Pengkalan Hulu tu bila tiba musimnya. Durian diorang mmg power abes. Paling tak boleh lupa durian BANTAL MAS, fuh!!! Makan seulas pun dh puas. Walaupun makan cuma seulas tp bila sendawa...tak tahan...mmg kena bukak tingkap kete tu, hoho.
Tapi skang ni tak berpeluang dh ler sejak along dh bertukar ke Taiping, kan..hehe..
Beli 6 bijik.....
Puasss makan bila beli durian jenis cenggini......fuu.....power!!

Nota ALONA:-
~Lega tekak!!!

5 comments:

el said...

smlm baru bedal doyan free..kak ipaq bg..perghhhhhh xtahan dow haha

wantie said...

adei... duyan jenis ni memang sedap kak. this yer takmakan lagi nih duyan jenis ni. nak kena ke balik pulau cari la nampak nya

::NureeN:: said...

perghhh... nureen suka yg nipis2 ja isinya :)
dok plan nk wat durian crepe x jd2 lagik hahhaa...
salam kenal yerr.. singgah cini ambik recipi icecream..
kenal dr el wantie zura & gie

SyaNa said...

betul kak kalo durian power gini makan seulas da cukup
mmg nikmat sgt

Kesuma Angsana said...

KA singgah dlm cuti2 mesia ni hehehe