Friday, December 7, 2012

Kursus Fotografi - Day 2

28.11.2012
Rabu

Pagi jam 9.15 cenggitu baru kitorang sampai di lokasi yg dijanjikan iaitu di 'buaya batu', kata cikgu. Owh...buaya batu. Aku tgk macam dinasour aje..tak macam buaya pun, hehe...

Hari tu aku bawak alza...sebab roadtax kancil tak renew lagi, ngee.

Dh ramai jugak yg menunggu dan ada lagi yg masih belum datang. Staff KKTP yg mengikuti kursus ni pun datang pagi ni dengan seplastik roti krim gardenia, huhu. 
Salah sorang rakan baru...sorang cikgu di sekolah rendah area Kamunting tu..
Lama kat situ....rupa2nya menunggu talent tak sampai lagi...bukan tak sampai lagi...tapi dia kat umah tengah bersiap dan bila dh siap...baru akan diambil kat umah dia oleh krew tenaga pengajar, huhu..

Ni lah talent utk hari tu. Cantek, molek...budak lagi...baru form 3....tunggu result PMR ujung Disember ni, hehe. Sekolah mana?? takyah ler bagitau sini...bahaye. Budak lagi ni..Nama dia?? rahsia lah, hehe.

Walaupun dia masih budak remaja di alam persekolahan tapi mmg dh biasa dalam bidang modelling ni. Penah jadi model utk pakaian pengantin di salah sebuah butik di taiping utk dimasukkan kat sebuah majalah di pasaran. 


Hoho...jejas sket storage gambo kat picasa.com aku tu, ngee.....Takpe lah sekali-sekala aje taruk gambar insan yg tak dikenali ni. Aku jugak yg menangkap gambo dia, kan...hehe..

Cikgu Azmi dan Kak Rohaya..
Ni antara kengkawan baru aku...cikgu Azmi..(tgk laa dia pakai kamera apa..D800 tu!!!). Dia ada 6 body DSLR Nikon. Siap taruk dalam beg khas tu. Ngan lens segala nenek lens pun dia ada. Cikgu ni saja jer masuk kelas asas ni. Dia dh expert dh tapi katanya saja nk isi masa lapang.
Yg pempuan tu lak...kak Rohaya. Keje jabatan kerajaan ni. Dia gi kursus ni dihantar oleh jabatan. Utk amek gambo aktiviti2 jabatan dan dimasukkan ke buletin dorang.

Budak2 ni mmg hyper.....mcm2 aktiviti dorang. Talent yg ada tu dorang tak pandang sangat...huhu..
Tgk laa...dorang pun leh jadi talent...hahhaa...
Dalam ramai2 tu...dia ni ler yg paling hyper. Siap keja abg soljer tengah naik motor besar ni laju2 kat situ..Nk pinjam moto ni utk bergambar, ish..ish....Yg bestnya, abg soljer tu sangat spoting!!!
Ni lagi sorang...
Ni lagi sorang......berangan jer ler korang wat masa ni, ye..huhu..
Ni pun masih muda belia lagi. Yg pakai t-shirt putih ni...baru form 3 jugak...
Masa aktiviti kat sini...tengahari tu....abg datang jengok aku ngan along (& mungkin jengok alza jugak), huhu. Mentang2 ler kenai ngan cikgu2 tenaga pengajar ni, mm..

Dari situ...kitorang gi pulak kat Taman Suria....sungai kat situ utk amek gambar sungai..

Aku amek gambar talent ni di tepi sungai, hehe...Talent tu kat tepi sungaii, aku pun kat tepi sungai, hehe.
Masa kat Taman Suria ni aku ingat nk balik aje psl jam dh kul 1 dh. Ingat nk masak lah....itulah inilah...Bila dibenarkan balik....aku pun buat ler apa yg patut.

Dekat kul 3 ptg baru kitorang sampai kelas semula. Ingatkan dorang dh kensel dh kelas petang. Rupa2nya ada jugak utk tgk hasil ler kengkonon, hehe.
Petang tu ada ler 3-4 orang dh tak datang, mm...Kalo aku tau, aku pun malas nk datang dh!!! ngee..
Tenaga pengajar utk outdoor hari tu...sedang promosi kursus editing photoshop utk minggu depan tp aku tak dapat nk gi. Ada hal!!!
Petang tu mmg takde apa pun. Mengantuk aje pada permulaan kelas. Tp bila ditayang hasil keje peserta takde ler ngantuk sangat. Tapi lambat pulak abesnya. Sepatutnya kul 5ptg...tapi lajak kul 5 lebih....letih. Semalamnya pun aku tido jap lepas balik kelas tu. Hari ni pun samalah. Letih. 

Nota ALONA:-
~Cuti2 ke Melaka pun aku tak simpan sini lagi, hehe..

5 comments:

wantie said...

Akak nak tanya le, yg datang kursus tu semua yang camera canggih. ada tak DSLR yang body saje tak de lense bagai tu?

T jawab kat sini je lah. kalau akak nak tau, T pakai samsung Note II tu lama gak dah. tapi tak pernah masukkan sim card. sebab pgone kecik tu ada masalah nak tak nak T kena masukkan sim card kat note tu.

Note II, dia guna simcard optik. iaitu simcard yang bersaiz kecik. jadi untuk muatkan ruang sim card di dalam note II, kena la potong bagi jadi kecik.

kurus said...

wahh cayalah akk
sampai masuk kelas .. tabik !

cantik2 tembakan akk
saya nie ada dslr hanya utk amik pic je kak .. entah .. nak belajar2 nie malas lahh huhuh

wantie said...

kalau dah potong simcard tu, masih boleh guna untuk phone biasa lagi. cuma lebihan yang di potong tu kena la simpan.

kena pandai pandai lekat semula. sebab diakan dipis.

tadi budak samsung tu pun kata, kalau tak pandai buat boleh patah. kalau patah. alamatnya kenala beli lagi kat maxis. tul tak? RM 10 lagi le jawabnya

el said...

apa sbb musabab talent tu diambik kak woiii..hahahaha
form 3..mcm dah kawin anak 2 lol

laki el sllu gak lah g kursus fotografi ni...hjg bln dia ada job kat kedah..1st time job..nak asah skill ngan kwn dia yg partime photoG..mn lah tau kot2 en. somi dah terer dia leh buat job ni plak amen :)

attyfir said...

aty pnh gak join kursus kolej komuniti