Tuesday, December 18, 2012

Cenderahati dari Mekah..

Alhamdulillah, dh lama selesainya musim haji utk tahun 1433H. Skang dh masuk bulan ke-2 dlm tahun 1434H dh pun.
Beberapa bulan sebelum bulan haji ari tu...ayah sempat ler daftarkan upah haji utk arwah mak dan arwah wan kat agen bertauliah dan berdaftar ngan tabung haji. Bila dh selesai musim haji...waris leh dapat laa cenderahati dari Mekah ni. Cuma baru2 ni aje ayah baru berkesempatan gi amek cenderahati ni.
kismis, kurma, tasbih, minyak atar, air zam2..
Aku ingat leh dapat air zam2 satu tong besar mcm jemaah haji biasa tu, hehe..
Namun, byk ni pun syukurlah. Merasa sorang seteguk air suci ni, kan...

Ayah kata...ayah nk gi umrah lagi. InsyaAllah, dlm tahun 1434H ni jgk laa...mgkn dalam pertengahan tahun 2013 nanti. Tgk laa...ada rezeki sampai laa ayah sekali lagi ke sana.

Nota ALONA:-
~Semoga aku pun ada rezeki utk buat umrah. 
~Bila mak dh takde ni....macam tak puas jer nk buat luahan hati. Mmg laa boleh bercerita & berkongsi ngan suami tp bila ada cerita berkisar perempuan ni...rasanya lebih puas bercerita sesama perempuan yg memahami. Siapa lagi kalo bukan mak kita. Insan yg selalu menjadi pendengar dan pemberi feed back yg baik utk anaknya.

8 comments:

Ena's Palace said...

insyaAllah...ada rejeki tuk akk tuk ke sana nnti...

etuza said...

tahniah....

ayu Ismail said...

insyallah ada rezeki....

Cikgu Ma said...

insyallah..kalo Allah dah tetapkan janji nak bertemu dengan hambaNya di Mekah, pasti kita akan jd tetamuNya..

mak abah insyallah bulan februari tahun depan angkat berangkat buat umrah...

Delimasari said...

berkat - w/pun seteguk air zam-zam yg d minum.

Rinna said...

Alhamdullillah ada juga rezeki nak minum air zam2 tuh

Rindu nak pergi lagi..ke sana.. :)

Kesuma Angsana said...

bestnyer ..

atty's said...

aty pun byk dpt hadiah dr sahabat yg bekerja di sana ,

itulah target nak buat umrah dlm 2014 atau 2015..semoga kita sama2 dijemput menjadi tetamunya suatu hari nanti.amin.