Thursday, February 7, 2013

Dah menukar...

06.01.2013
RABU

Semalam aku dh tukar RM ke RUPIAH (ish..ish..takleh tul aku dengar perkataan RUPIAH ni...mm). 
Idah laa yg soh aku gi tukar awal2. Katanya skang duit indonesia tengah rendah nilainya berbanding ngan duit kita sbb katanya kat sana banjir. Dia dh tukar dh...tengah bulan Januari ari tu. Aku baru ni jer pi tukar. Tp tak byk pun. Tukar sket jer dulu sebab masih tak dapat bayangkan kegilaan shopping kat sana nanti. Dh pi baca blog tentang pengalaman mereka2 yg dh gi sana tp tu lah...selagi tak depan mata...masih tak dpt nk bayangkan, hehe. Maklum ler...tak nah lagi wat aktiviti mcm ni, hehe.. Lain laa Idah...dh 6-7 kali dh gi Bandung. Leh katakan tiap2 tahun dia gi sana. Shopping utk raya.


Disebabkan anak2 bakal masuk asrama. Tarikh jangka nk gi sana...abg tak perlu nk hantar-amek anak2 gi-balik dari sekolah (jika masih bersekolah biasa)...aku pun ajak ler abg gi sekali kalo grup yg Idah bawak ni masih ada kekosongan. Tapi abg kena keluarkan duit flight sendiri lah, hehe. Aku takpe....flight aku Idah yg sponsor gi-balik, ngee (timakasih Idah. Semoga murah rezeki ko).
Ok....pikir punya pikir abang pun setuju. Maka aku pun kontek Idah. Tanya dia leh ke somi aku join sekali sbb yg gi tu semua pempuan. Risau dorang tak selesa. Tapi Idah kata...ok jer pun. Mmg masih tak cukup seorang..
Maka, aku mintak tlg dia belikan laa tiket flight suami aku ni...senang. Kang aku beli kang tersalah jam atau tersalah tarikh pulak, kan...hehe..Kalo leh biarlah gi-balik flight yg sama.

Idah soh aku tgk harga tiket AirAsia. Kalo harga rendah...dia leh tolong belikan. Maka, aku pun bukak website AA. Kira murah laa tambang dia masa tu...dlm promo.
Khamis tu aku masukkan ler duit kat akaun Idah...biarlah dia yg belikan. Senang urusan, hehe. Siang tu jgk Idah belikan ngan harga yg aku dok belek2 malam tadi. Mcm tak caya....tiket abg pi-balik lebih murah dari aku yg Idah belikan beberapa bulan lepas, huhu..
Jika takde aral...InsyaAllah, dapat ler kitorang ke Jakarta-Bandung 4h3m beberapa bulan lagi. Tapi passport tak gi buat lagi, ngee..

Nota ALONA:-
~Tengah kumpul duit utk perbelanjaan kat sana...

5 comments:

nad said...

Ooo, igt akak dh nak p dh dlm ms terdekat ni

Suzana Ikram said...

Seronok nyer sis dpt pergi bercuti kat sana. Lagi2 en Abang pergi sekali. Mmg elok sngt sediakn patung sblm Hujan.

Bnyk2 shopink tau.

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

aah haitu perasan jugak kat money changer dok tepampang rate rupiah. memang murah.. kite nak pegi april nih..

DeLLas said...

wahhhh.. untung la gi jln jakarta-bandung.. huhuhuhu.. jaga2 bakso kat sana.. penah ada laporan diorg campur dgn bbola daging babi..

el said...

ha jeles iols uols pergi sana..
bape kak tiket pergi balik time promo tu