Wednesday, February 13, 2013

Pekena cendol

11.02.2013
ISNIN

Abg belanja makan cendol di kedai Mr Cendol kat Mydin, Ipoh tu..
Kitorang oder cendol mangkuk biasa aje. Abg oder cendol pulut...
Masa ni oder tak sampai lagi, hehe..
Tgh sembang2 sambil tunggu cendol sampai. Disebabkan kitorang masih kenyang...tak oder laa makanan lain.
Tu nampak kan ada botol kat meja kitorang dan setiap meja yg lain tu?? Tu bkn botol kicap ye..tu adalah botol gula merah (gula melaka)...
Selalu kita makan cendol dh siap ada air gula merah kat dalam, kan??
Kat sini...air gula merah atau gula melaka ni kita kena taruk sendiri....ikut suka hati.
Ni mmg 1st time pengalaman kitorang makan kat Mr. Cendol.....tp dh tau dh air gula dlm botol tu fungsi dia utk kita taruk sendiri nk byk mana. Jadi, bila cendol sampai aje...dh tau ler cendol tu tak bergula lagi, huhu.
Ok...aku makan cendol......kacang buah pinggang tu byk yg aku dapat. Manataknya, dh ler dalam mangkuk cendol aku dh ada kacang tu tp Yui, along dan akiss bagi lagi kat aku sbb dorang tak makan kacang tu, huhu. Uii...kenyang makan kacang jer ni.
Dh selesai makan cendol...kitorang pun jalan2 cuci mata kat kedai2 sewa luar mydin tu. Ada gerai tudung juma tu. Tp aku tgk2 aje laa. Bajet takde nk beli...ngee..

Kat luar tu tak sangka terjumpa lak kak gie dan famili. Baru sampai katanya.
Sekejap aje ler berbual2 pun sbb kitorang dh nk bergegas ke tempat lain pulak...

Tapi tu lah...rupa2nya ayah pun tak sampai lagi turun dari CH...Jalan jem...biasalah CH masa cuti, kan...kan..

Kitorang singgah kat stesen petrol SHELL...menunggu.
Menunggu dlm kete...
Kitorang tunggu ayah, fadel & dayah ni nk gi mana???

Nota ALONA:-
~sambung lagi....

4 comments:

el said...

kita mkn cendol dia pun nak mkn cendol hahahahahaha

xde pulut ke kak..sedap tu lau ada pulut kan hehehe

Nad MamaZN said...

Seronok bace cite famili akak ni...
Tiap mlm sanggup tdo lmbt sbb tggu entry akak, hehe

Kesuma Angsana said...

lama x pekena cendol yg sedap hehehe

wantie said...

sedapnya.... cendol memang sedap. tak suka makan ngan pulut.tapi suka makan ngan tapai.