Tuesday, February 19, 2013

Outing ngan akiss...

17.02.2013
AHAD

Pagi tu dh janji ngan akiss nk jengok dia dan bawak outing.
Disebabkan dia tak bawak hp lagi...aku pun bagitau dia ari tu dan janji ngan dia dlm kul 12 tengahari ke 12.15 ibu & abah sampai sana..
Selain aku ngan abang....abah, mak, Sela dan anak2 pun turut sekali.

Sampai asrama...tak nampak lagi kelibat akiss.
Kat pondok2 wakaf dh dipenuhi oleh ibubapa yg datang melawat anak2 masing2 terutama pelajar2 tingkatan 1. Maklum ler...dorang kan ke kecik2 lagi.

Turut menunggu kat pintu asrama ni adalah seorang ibu pelajar tingkatan 1 dari Taiping jgk. Tp anak dia dh bawak hp sejak hari pertama lagi dh. Cuma dia kol anak dia tak jawab2, huhu. Rupa2nya anak dia tertido keletihan lepas dh sarapan pagi tu.
Akiss dh kenal anak dia sebelum masuk sini lagi. Wlpn sekolah rendah tak sama ngan akiss tp bila naik sekolah menengah di TMGS...dorang bertemu sbb sama satu kelas. Dorang ni adalah antara 4 orang pelajar dari situ yg dpt di MRSM yg sama.

Disebabkan tunggu akiss tak turun2...aku mintak tlg sorang budak f1 jgk yg lalu situ utk panggil dia. Rupa2nya dia baru nk tukar baju, mmm.....
Mana satu ALONA?? hehe....
Sama renek aje aku ngan mak kawan akiss ni. Abg kata senang aku nk berbual sebab muka sama paras!!!! huhu......Kekurangan itu adalah kelebihan, hehe..
Tgh tunggu akiss. Skang ni kontraktor tgh gigih buat laluan berbumbung utk penghuni aspuri. Kalo idak...pengetua kata kesian kat dorang yg terpaksa meredah ujan sama ada nk ke kelas biasa, kelas prep, ke dewan makan, ke koperasi atau ke surau..
Bila akiss dh turun...kitorang terus menuju ke Kari Corner utk makan tengahari.
Sambil makan...sambil berbual ngan akiss. Aduhaii, terkejut jer dgr patah2 perkataan yg dia sebut. Slanga Penang, weh!!! abes!!! huhu..Baru jer beberapa hari dok sana. Tak sampai seminggu pun. Tu lom 5 tahun lagi tu, ish..ish..

Aku ckp...takyah ikut sgt ler. Jadi diri sebenar. Padahal dlm bilik dia...bkn kwn2 asal Penang sgt pun. Sorang orang Parit Buntaq, sorang orang Janda Baik, Pahang....

Dari situ, kitorang terus ke pusat bandar Parit Buntaq....

Kat situ beli seluar slack utk akiss. Dorang guna utk gi outing...sebab dorang ni outing leh pakai t-shirt maktab ngan seluar slack. Baju batik utk dipakai pada hari Khamis....mcm staff gomen jgk, hehe. Lain maktab....lain caranya.
Abah menunggu kitorang shopping, hehe. Sebab takde mende menarik utk abah tgk2, ngee..
Abg pun dh dapat sepasang sandal baru (sbb sandal lama dh teruk sgt dh kena lanyak, hehe)....kitorang terus masuk ke pasaraya Billion. Aku sempat beli pembalut buku teks utk akiss sbb akiss kata dia dh dpt buku teks dh. Selotep ada...pembalut jer tak berbeli. Akiss kata kat koperasi pun dh abes pembalut buku tu.

Sementara tu...yg lelain pun sedang membelek2 apa yg menarik...
Termasuk abah, hehe...
Abah ni mmg tempat feveret nya adalah di tempat jual kasut, jam dan beg...
Sela pun sempat membelikan anak dara dia sehelai cardigan steng (hehe...half cardigan tu ler)..
Mak pun ada membeli jgk kat sini...
Sela ler tukang memilihnya sbb dia ni pakar memilih. Apa yg dia pilih selalunya mmg berkenan laa, huhu..
Anis dh letih...dok tunggu kat bawah blaus2 ni, ngee..
Aniss ngan sandal baru dibeli hari tu, hehe. Malu laa pulak gambar dia kena snap dek paklong dia, kuikui..
Kat sini sebenarnya nk jgk cari tudung cantek2 tp tu laa...pilihan tak byk sgt. Kalo nk best shopping tudung masa dorang ada buat pasar kemboja. Tp tu laa...pasar kemboja tu tak buat pulak pd Sabtu, Ahad, mm....

Hari tu jgk aku dh bagi akiss hp nokia (angah panggil remote ekon, hehe) utk dia guna kat sana. RM68 beli kat Taiping Sentral ari tu. Tp tak sangka, walaupun RM68 tp fungsinya boleh meluas jika menggunakan talian MAXIS. Akiss pun baru dpt tau dari kawan dia kat sana.
Ari tu bila dia dh dpt hp....terus jer akiss bgtau along pulak. Apa lagi, along pun sama ler seronok dpt guna hp tu lebih dari biasa, ish..ish..
Angah takleh ler nk join wlpn guna hp yg sama sbb dia kat sana kena guna line CELCOM, hehe..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, msj2 ngan Angah malam td. Dia kata semalam last minggu ta'ruf. Homeroom dia menang 2 buah hamper. Satu menang buat spider web ngan tali, satu lagi homeroom terbaik. Ok laa tu. Cara dia jawab sms tu buatkan aku ngan abg lega...sbb antara angah dan akiss....kitorang lebih risaukan angah. Maklum ler...sebagai ibubapa...kita tau laa anak kita mcm mana, kan..hehe..

~Akiss pun ada menang gak utk minggu suaikenal ari tu...Dia kata menang nasyid. Tp aku terlupa lak nk tanya dorang dpt hadiah apa...hamper jgk kot.

~Petang semalam akiss kol aku. Eh, elok pulak dia ckp mcm biasa.....takde ler slanga Penang mai, hoho. Bila aku tegur dia...dia kata, dia pun tak tau naper masa outing tu ckp mcm tu. Akiss kata, mgkn sebab dia teruja kot ramai yg datang melawat dia, huhu. Apa punya alasan ler.............

5 comments:

Ena's Palace said...

tula dia..abah tu xde menda da nak pandang..hehehe tergelak saya baca tang ni tau...

da mkn byk kari la tu kot sbb tu dok cakap penang aje tuh!..hehehe

Nad MamaZN said...

Hehehe...
Comel jek akiss punye alasan
Mcm saya la ms kt seratas
Sblm ni elok je saya awak kite awak
Sampai seratas trus hang hang
Hahaha!
Lawak plak
Sbb melekat smpi skrg :)
Nak ber aku kau saya tak pandai... :)

Kesuma Angsana said...

seronok anak2, semua dapat benda baru ye !

el said...

seronok tgk akk bercerita..smpi selotape pun akk cerita bagai..hehe
akk dah jumpa twin ea hehe

wantie said...

pandai la kan. hp tu nama remote ekon. dodulu ni hp tu la yg dok guna. sejak ada smartphone ni kekadang terlupa boleh main tenyeh tenyeh skrin hp biasa tu. hahahaha...