Wednesday, February 20, 2013

Outing ke Bukit Panchor

17.02.2013
AHAD

Dari pusat bandar Parit Buntaq....terus jer kitorang menghala ke Taman Negeri Bukit Panchor, Pulau Pinang. Tp sebelum tu kena singgah dulu utk beli kuih-muih utk dikudap2 kat situ nanti.

Simpang jalan nk gi Bukit Panchor ni dekat jer ngan MRSM Transkrian. Tp dalam 20 minit gak ler baru sampai situ, hehe. Tak susah sbb ada signboard kaler cekelet tertulis Taman Negeri Bukit Panchor...ikut jer.

Ini kali ke-2 aku ngan abg sampai sini. Mula2 dulu masa outdoor Shima dan Fakhrul.
Tak sangka...anak aku dpt belajar kat area sini jgk. Leh ler sampai lagi sini...
Lepak2 sini sembang2....
Sambil makan lepat pisang, donat dan karipap panas2....
Anis nanges sbb kakak dia dh takmo main buai...ngee
Akiss manja ler konon ngan abah dia tu, hehe..
Belakang tu nampak kan...sungai yg boleh jer nk mandi-manda...tp syg laa...air kat situ tak berapa jernih. Mgkn sebab musim ujan kot. Masa kitorang gi situ dulu pun mcm tu jgk..air tak berapa cantek sbb musim hujan. Tapi ada jgk yg mandi-manda, buat tak kisah jer......hehe..
Akiss tu letih tu.....maklum ler...minggu suaikenal baru abes, kan. Dh tu baru nk membiasakan diri berdikari lak tu, ngee..
Bersih tempat ni. Mmg dijaga elok...maklum ler...taman negeri, kan...
Dh nak balik dh ni...sempat lagi dorang main buai sedas!!! huhu...Aku tu dok nompang gambar aje...kihkih...
Ok...stop kat depan chalet ni utk bergambar beramai2.
Tak tau ler chalet ni disewa pd orang awam ke idak, hehe..

Abah spoting amek gambar ni, ngee...
Lagi.........
Lagi....amek guna kamera hp abg jer semua ni, hihi...
Aku pun tak ingat ler masa ni dok citer apa ngan Sela, hehe. Tgk, aku tunjuk guna jari telunjuk, kan...kan...Dh nama jari telunjuk...mesti guna utk menunjuk sesuatu, kan...hehe. Tp aku ni selalunya bkn guna jari jer tunjuk....sekali2 ngan muncung jgk, hehe..
Mak baru keluar dari tandas..aniss nk jalan cepat dari opah dia...Lepas2 ni jer dia terjatuh terus atas lantai tu, ish..ish...anis..anis..
Sempat lagi gambar kat pejabat renjer dorang ni, hehe..Sebagai bukti ler tu kitorang mmg gi Bukit Panchoq...kan..kan..
Dari situ...terus jer hantar akiss balik hostel dia semula.
Dh salam peluk cium...babai...dia pun berlalu masuk ke hostel.
Sebenarnya masa lawat dan outing sehingga sebelum jam 6 petang tp kitorang sj hantar awal...bagi dia rehat2. Kang kul 6 lebih dh nk siap2 gi dewan makan...terus gi surau utk Maghrib, Isyak dan terus gi prep...


Nota ALONA:-
~Akiss tadi kol lg...baru balik prep & supper jam 11mlm. Bgtau dia sakit tekak pulak, huhu. Ubat selesema & demam ada aku bekalkan...tp ubat batuk ngan sakit tekak takde pulak, hehe. Aku soh ler beli strepsil ke seangkatan ngannya kat ko-op. Biasalah, musim ujan. Dh ler semalam balik prep kena ujan....Bumbung jalan kaki tu tak siap lagi. Malam dia dh selesema...ari ni sakit tekak.
Hmm, semua tu dugaan, anakku...............

9 comments:

Nad MamaZN said...

Kene belikan payung la camni
Takpun carikan baku hujan yg plastik tu, kat watsons kot ada jual... Tp kot la akiss malu plak nk pakai baju hujan tu, hehe...

Minum 100+ kot kak.. Kot kot dpt bantu kasi tenaga...

Delimasari said...

standby payung le

Kesuma Angsana said...

seronok jaln2 ramai satu family ni kan ! tumpang gembira KA tgk pic2 ni

❤Kamsiah❤ said...

akak tak pernah samapi lagi kesana walau dah letih ke pennag tu hehe

Zura@Iwan said...

alahai...sian akiss smntara nk bljr bdikari kan...

#manja dia tido atas riba abah dia..ala tomei2..hehe

ieda immi said...

aloor bestnyaa kak
ayah akak tuu daya layie erkkk .. bagus dia ;)

el said...

akk ni hebad lah
semua tempat akk jelajah
hahaha

ayu Ismail said...

Macam best je tempat tu..la ni akak memang teruja dengar sg

wantie said...

hahaha... samalah kak, kalau T pun tunjuk lagi. muncung lagi. memang gitu kut la cara kita dok cakap dengan penuh perasaan...