Tuesday, February 19, 2013

Vivie setelah...

Vivie kena tinggal, huhu..Tuan dia yg paling rajin main ngan dia dh dok asrama....
Hari nk hantar akiss tu...sebelum pi aku nampak akiss gi usap2 si Vivie...ntah apa yg dia ckp2 dan pesan2 ngan budak bulu ni pun aku tak tau ler, kuikui..
Gambar ni akiss laa yg snap....hari ada buat jamuan makan2 tu.
Vivie ni pun...bila akiss takde kat umah ni mmg lain mcm sket ler. Sbb dia rapat ngan akiss, kan...ngee
Bila dibawak masuk umah...dia mcm mencari2...ke hulu ke hilir sambil ngiau. Nak kata lapar...baru jer bagi makanan. Tak abes pun makanan tp dia dh tinggalkan.
Bila bawak masuk umah malam2...vivie ni ngiau2 lagi. Bila aku nk pi bilas kain baju kat mesin basuh luar dapur...dia pun ngekor....Aku terus masukkan dia kat dlm kandang. Bila dh masuk....dia diam aje. Terus dok dlm tu jilat2 bulu, hmm.
Nak kata aku tak layan dia...layan jgk...dok tepuk2 punggung (kucing ada punggung ke?? hehe) dia mcm biasa. Selalunya dia akan guling2 lepas kena tepuk punggung tu sbb dia soh geletek2 pulak perut dia, kehkeh..
Tapi sejak beberapa hari ni...dia tak mau ler pulak buat mcm tu....ngada2 tul ler.
Kot rindu kat akiss pun....mujur ler vivie tak demam, ngee...
Rindu ngan keletah budak ni..
Skang ni...bila semua dh takde kat umah....aku ler yg kena jadi pencacai buang najis kucing2 ni dari bekas pasir ke dlm tong khas depa pagi2...huhu. Hari Sabtu & Ahad...abg pun leh tolong wat, kot...........hihi...

Nota ALONA:-
~Tiap2 hari leh sms anak2 terutama yg baru melalui kehidupan di asrama ni. Lega bila baca sms ngan citer dorang. Akiss lak siap kol lagi, hehe. Sentiasa doakan yg terbaik utk mereka. Amin.

8 comments:

Nad MamaZN said...

garang la vivie ni
gerun nengok matanya ngan mukenye tu, hehe

saya penakut ngan kucen! =p

myaishahhafiz said...

ala kesiannya vivie rindu kat tuan dia la tu...

sukanya tgk kucing comelll...

❤Kamsiah❤ said...

kucing pun tahu merindu ya hehe...perasaannya mcm manusia jugak,kan.

atty's said...

kan main garang lagi muka vivie..

dia rindu akiss tu ..

Zana said...

Salam Alona

Akak dah tak de kucing kat rumah. Paling lama dengan kami sampai umur dia 13 tahun, mati sebab sakit buah pinggang. Tu je yang seswai, yang lain sume akan buat akak pecim pecim tak sudah sudah..

Ena's Palace said...

muka nampak cam garang dan ganas...
tapi ati ada taman jugak..rindu kat tuannye...kesiaannnn diaaa..

Kesuma Angsana said...

KA jugaklah yg penakut kucing ni hehehe

ayu Ismail said...

Cian vivie...