Thursday, February 28, 2013

Dalam pembinaan..

Dalam laluan dari Kuala Kangsar nak ke Lenggong....sampai kat kawasan yg dinamakan KATI....akan nampak sebuah lagi MRSM dalam proses pembinaan.

Sebenarnya...dari zaman along belajar kat Pengkalan Hulu lagi aku dh dengar tentang MRSM yg terletak di Kuala Kangsar ni...tp tak siap2. Mgkn ada masalah laa kan. Kalo idak mesti dh lama siapnya dh, huhu...
Sampai laa along dh berpindah ke Taiping sejak tahun lalu....dan skang dh form 5 dh...baru ler nampak projek ni naik semula ngan jayanya.. Bas utk dorang mesti dh ada dh tu tapi tak tau ler MRSM mana yg tengah syok2 guna, hehe. Mcm bas MRSM Arau, selagi tak siap...Taiping laa yg dok guna skang, huhu.
Paling lambat....mgkn tahun depan beroperasi ler kot, hehe..
Dh siap nanti....tak tau ler MRSM ni dinamakan MRSM Kati atau MRSM Kuala Kangsar, hehe..
Siapnya MRSM ni nanti...bermakna...kat negeri Perak ni ada 8 buah MRSM....iaitu Taiping, Pengkalan Hulu, Pasir Salak, Parit, Trolak, Gerik, Lenggong dan Kati (Kuala Kangsar)...MRSM yg terbanyak dalam dunia, hehe...(memetik kata2 presiden muafakat 2 tahun lepas semasa ucapannya di majlis mohon restu di PH...)...

Dan dh siap MRSM di Kati dan di Arau nanti...maka lebih byk lah peluang utk pelajar2 bumiputera ditawarkan belajar di sini..
Jalan utk ke Lenggong..
Nota ALONA:-
~Entry ni bertujuan hanya utk info....

2 comments:

Nad MamaZN said...

Kak yg kt bagan datok bukan mrsm ke ek? Ke sek men sains saya lu lupa..

Zura@Iwan said...

bagus la kak..

peluan utk pljr bumiputera lebih cerah....