Wednesday, February 6, 2013

Kedai yg menjadi fenomena...

Skang ni...kedai ECO RM2 ni jadi fenomena terhangat pulak kat Kamunting...Taiping dan sekitarnya.
Dh dibuka sejak bulan pertengahan Januari ari tu tp cuma Khamis 31/01 baru2 ni aku berkesempatan nk gi. Tu pun sbb ada sorang kawan tu dh gi sana 2x dan katanya nanti nk gi lagi.
Adeii...tertanya2 jugak........best sgt ke kedai ni??
Sbb kan...dari hari pertama dibuka....sampaiiii lah skang...kedai tu akan penohhh sentiasa. Nak bayar kena berbaris, gitu. Kalah pulak pasaraya utama cenggini, huhu.

Gambar diambil masa aku lalu amek anak balik dari sekolah, hehe..
Apa yg best kedai tu??
Yg aku tau...kedai ni semua barang2 yg dijualnya berharga RM2..

Aku pun masuk tgk2...
Barangnya mmg byk...mcm2..
Aku amek biskut 3 bungkus...yg mmg harganya kita tau melebihi RM2 setiap satu pek tu.
Aku amek cekelet 2 bungkus....Pilihan angah ngan akiss tu.
Ronda lagi...mcm2. Tudung saji, bakul, baldi...eh..mcm2 lah...

Aku amek barang pun berpada2. Tak amek yg bukan2 pun. Mmg dengar RM2 jer satu barang...tp kalo amek 25 barang itu gini itu gini...sampai kat kaunter kena RM50, kan...huhu. Balik2 tgk barang2 tu tak perlu pun...
Jadi, bijak lah berbelanja..(konon2nya, kehkeh...mcm bagus!!!)..
Dh amek beberapa barang..beratur. Nasib kitorang baik...masa nk beratur tu..ada kaunter baru dibuka. Terus jer laa tunggu turn nk bayar kat situ. Takyah tunggu lama2.
Tgk...ramai kan orang kat belakang tu. Sesak nafas...huhu..
Ni ler kedainya.  Tgk tagline nya...BELI SEKALI PASTI KEMBALI...hehe.
Mmg biasa dgr kedai 2 Ringgit, kedai 5 sen, kedai Ceria 99 tapi...kedai RM2 ni mmg terlalu byk barang2 pilihan. Mgkn itulah salah satu sebabnya orang datang berkali2 nk membeli barang2nya.
Kedai ni dekat jer ngan Kedai 1 Malaysia kat Kamunting tu..

Nota ALONA:-
~Mgkn kedai2 yg masih kosong kat situ akan lebih byk dibuka lepas2 ni...hehe..

11 comments:

el said...

semua brg harga RM2 ke kak?

Hunny Kitty said...

memang sangat fenomena...tu hari balik tepen masa thaipusam kakak ipar saya cakap org punya ramai sampai barang dah nak habis....dasat betul!

❤Kamsiah❤ said...

kualiti brg2nya sama dgn pasaraya atau kedai2 lain ke?

Nad MamaZN said...

Memang btul 1 brg rm2 ke kak?
Pelampung budak tu pun rm2
Bestnye kalu gitu!

CheNamNam said...

semua brg dalam kedai dia dua hengget yer kak...ishh kagum hakuu..susah kot nak dapat barang dua hengget skunk neh..

Gieyana said...

menarik nih..next time leh try..:-)

Kesuma Angsana said...

boleh kalu semua brg rega 2 hengget

wantie said...

bukan yang dah beli nak kembali lagi. kami yg dok tengok ni pun rasa nak pergi hahaha...


Bila murah kita akan beli lebih. pusing pusing balik jatuh belanja sama jugak.. hehehehe...

Zura@Iwan said...

nnti sy gtaw mak saya...kalau dia trn taiping leh tgk2..or terus beli..hahaha..

sy ni bila nk gi tak taw arr..

::NureeN:: said...

kat kg ada kedai dua hinggit nih tp x pernah msk, kat png x dak pon

laila said...

pi jugak kedai ni raya hariitu..dkt ngan umah mom in law..geram tgk mainan budak2..brg rumah pun mcm2