Wednesday, February 20, 2013

Menu alam punya pasal..

19.02.2013
SELASA

Malam tadi....tgk rancangan Menu Alam kat Al-Hijrah. Pengacara ada ler gi makan kerang bulu bakar, hehe. Korang tau ke kerang bulu tu?? alah....kerang saiz besar tu tp berbulu itam, ngee. Jgn salah pikir ye. Ini adalah makanan laut, ok!!
Aku penah makan kerang mcm tu....kat kedai seafood Batu 1 kat Bentong tu. Rasanya, aku lebih suka kerang biasa ni tp jenis besar2 tu. Yg tu lebih sedap....tu pendapat aku ler, kan...

Tp tu laa...tgk pengacara tu makan kerang bakar...tetiba peghot ni lapar pulak. Ajak ler cik abg dating ke Masa Katering, Kamunting tu. Kat situ ada kerang..tp bkn kerang bakar, kerang bulu bakar lagi laa takde. Cuma ada kerang rebus aje. Ok jer laa...sbb kat situ pun ada set tauhu bakar...sedap tau tauhu bakar ni, nge...

Kat MASA...oder air aje.
Kerang rebus ngan tauhu bakar ni gerai kat luar tu yg jual....
Kerang rebus...saiz biasa jer ni...RM3 sepinggan...
Ni laa set tauhu bakar.....ada tauhu bakar 2 ketul siap dipotong 4, kangkung, timun, sengkuang dan jejari ketam bagai.. RM3 jugak utk satu hidangan ni...
Dating ngan cik abg jer...Sama2 ler dok perabes. Kenyang!!! Alhamdulillah...

Nota ALONA:-
~Padahal dh makan nasik kul 7 petang tu. Leh lak gi keluar makan lagi kul 9 lebih, kehkeh....

14 comments:

CheNamNam said...

huwaa sedapnyer kak..nanti bebila kiter laga-laga pipi akak bawa sy datang makan kat situ tauuu...hishhh tak sabar nak makan..tiba-tiba..huhu

el said...

kerang bulu bakar
kerang yg mcm rambutan tu ea kak..correct if im wrong hahaha

fevret ni kerang bakar huhuhu
xnah lg mkn tauhu bakar nak rasa kak woiii

Nurhayati Mohd said...

sdapnye kerang bakar.. i loike! hehe

Nurhayati Mohd said...

sdapnye kerang bakar.. i loike! hehe

Nurhayati Mohd said...

sdapnye kerang bakar.. i loike! hehe

❤Kamsiah❤ said...

nasib baik akka tak makan benda2 bercengkeram mcm tu...

ayu Ismail said...

Tahu bakar tu cabtil je dia susun x campur bhn2 pun

mama leen said...

kenapa tauhu bakar dia macam tu????

tapi memang nampak sedap.. balik taiping boleh terjah ni

Rinna said...

Sedapnyaa tgk kerang rebus..tuh feveret hubby tuh.. :)

Nad MamaZN said...

Saya suka kerang rebus, kerang bakar kurengg
Tp biasa die bg sos cili, ni die bg sambal kicap ek.. Bestnye!

Zura@Iwan said...

kerang bulu bakar mcm mn tu? hehe..

adei kak tgk akak mkn kan..sy ni teringin la plak..seb baik tk pregnant..haha..

#berdating la kak ngan abg fadzil ye..hehe

Kesuma Angsana said...

kalau kuah/sos pekat mcm ni mmg sedap lah !

MulutPayau said...

Fuhhhh...kerang tu my Peberet....terliur tgk....

wantie said...

tauhu bakar tu 3 hengget je? biar betik? murah giler..

kerang bakar memang T suker... alahai kak sekarang dating berdua je la kan..

mcm zaman cintan cintun.