Tuesday, February 12, 2013

Dating ngan suziey...

11.02.2013
ISNIN

Pagi tu...dh janji ngan Suziey nk bertemu mesra ngan dia yg kebetulan balik kampung.
Kengkonon nk sarapan bersama. Dh janji nk jumpa kat satu kedai ni. Tapi sampai2 situ...hampa, kedai yg best tu TUTUP pulak. Bercuti CNY jgk dorang ye!!
Kengkonon nk try ler kat satu gerai yg hujung belah sini...kat kusi merah tu. Tp tu lah....service mmg ntah apa2. Bihun sup dia...ya Allah. Mcm kitorang ni budak2. Bihun sup kosong...kosong..kosong. Takde sayur. Cuma bihun, kuah sup dan hirisan daging semata2. Daging tu pun sebab mintak bihun sup daging. Kot kalo bihun sup kosong???
Bawang goreng takde, daun bawang, daun sup pun takde???? Apatah lagi togey, kobis...............

Tp bihun goreng yg anak2 aku oder tu....okey, sedap laa. Tp service mmg hampeh. 3 grup yg dh duduk lama dorang tak datang2 mintak oder, ada sorang mamat dh oder lama tp tak sampai2 lagi apa yg di'oder'.....akhirnya dia pun blah mcm tu aje!!
Tak pegi dh gerai makan ni, mm...mintak maaf laa. Tp aku takmo ler tabur pasir kat perniagaan dorang. Tu aku tak bagitau lokasi. Sape yg tau tu...tau lah!!!
Terus aku sms Suziey ajak gi tempat lain laa. Masa CNY ni...byk kedai makan waktu pagi tutup. Dorang pun nk cuti2 jgk rupa2nya. Jadi, pikir punya pikir....akhirnya msj Suziey soh terus gi kat gerai2 kat kaki bukit larut tu aje lah.

Disebabkan anak2 pun dh kenyang....dorang nak dok dalam kete aje masa aku nk dating ngan Suziey.
Seronok jumpa Suziey lagi....sembang...sembang...sembang...
Dan.....bergambar adalah suatu kemestian. Bukti nyata!! hahaha..
Sebenarnya...mmg nk semawa suziey mai umah tp tu lah...umah kitorang tengah berselerak ngan barang2 persediaan angah dan akiss utk masuk asrama.
Macam gambar di bawah ni:-
Aksi angah tengah tulis nama kat barang2 dia....huhu..
Tu yg jumpa kat luar aje lah...kebetulan kitorang pun mmg nk keluar cari beberapa lagi barang2 budak2 ni sebagai persediaan dorang...

Nota ALONA:-
~Sebok sangattttt....

4 comments:

el said...

kak..kt kemunting ada jual bihun sup 1 xsilap el..lupa..kat area bus stop sn..ha kosong gak xde pape murah sgt..bolehlah nak mkn hehe

Nad MamaZN said...

Saya rase cam tau tmpt ni
Bihun sup sedap tu yg ujung belah sini kan? Deret kedai ni...

Kesuma Angsana said...

kalu servis cam hampeh mmg patah selera nak makanlah !

wantie said...

kalau bihun kosong, buat apa nak susah susah pi makan kat luar kan...

berniaga la mcm nak makan tekak sendiri. untung dpata pahala pun daPAT