Saturday, February 23, 2013

Pertama kali burger bakar...

22.02.2013
Jumaat

Lepas Maghrib.....kitorang keluar gi TESCO. Nak beli makanan 2 ekor budak bulu tu. Dh nk abes dh. Dari situ...OTW nk balik tu terus jer singgah utk try burger bakar RBB (Rawang Burger Bakar) versi Taiping punya, hehe..

Ramai sangat kengkawan yg dok bercerita psl burger bakar RBB ni kat blog dan fesbuk dorang. Bila dh ada yg bukak kat sini...apalagi......try ler, kan.

Gerai ni dh mula beroperasi ketika cuti CNY ari tu dulu lagi...tp baru ni jer berpeluang nk mencuba. Sebab hari tu sebok ngan mcm2 hal.

Kat mana gerai RBB cawangan Taiping ni??....Senang jer. Kat area Kamunting ni jgk. Dorang amek gerai kat depan Restoran Selera Malam Terminal berdekatan ngan tapak pasar malam / tapak pasar Ramadhan Kamunting tu aje.
Kat sini lah...depan jalan utama aje pun. Mesti leh nampak punya lah restoran ni. Gerai dorang pun betoi2 depan jalan jgk, hehe.. Leh nampak dorang bukak meniaga ke idak hari tu. Lewat petang tu...dorang bukak ler gerai kot. Leh jer nk cari info kat fanpage dorang kat fesbuk...RawangBurgerBakarTaiping...
Leh jgk nk oder melalui panggilan telefon....tapi aku tak amek pulak nombornya, hehe..
Aku pun lain kali kalo nk beli...kol dulu lah, kot....lambat jgk nk tunggu. Maklum ler...burger bakar....tebal lak patties nya...huhu..
Amek oder....
Tunggu oder....
Tgk dorang bakar daging burger...
Kitorang tapau aje....makan kat umah lah. Senang nk bukak mulut besar2, hoho....
Comot2 pipi kena sos pun takpe, orang tak nampak.....kan......kehkeh..
Ni burger aku....
Ni abg punya.......
Fuhh...rasa kenyang sangat pulak dh.
Sebenarnya aku dh penah dh makan burger yg dagingnya besar dan tebal gini tp bukan burger bakar laa. Yg tu dorang masak daging tu mcm gerai burger biasa tu jgk...tp sedap mcm ni jgk laa. Jenoh nk perabes.

Nota ALONA:-
~Takleh makan selalu....

6 comments:

Nad MamaZN said...

Sedap kan kak..? :)
Tu la tu, xleh mkn selalu hee... :)

ayu Ismail said...

Akak pun suka mkn burger bakar..sedap yapi kena share besar sgt

Etuza Ezawarna said...

terliur pagi2 ni ....hehehe datang nak jalinkan ukuhuwa...ok teruskan blog ya

Gieyana said...

Sk bek sy ni bkn pencinta burge..x bagus amalkan selalu..now munir pon x ks mkn benda express nie..x bagus katanya fr me n bb..:-)

el said...

kt penang pun bersepah dah beger bakar ni kak..tp el x wat review lagi sbb x amek gambar..time tu ujan..t el g terjah then wat review hope x ujan...el suka mkn beger homemade sbb besar..kyg mkn hahaha

Zura@Iwan said...

ooo kak dh try yer..sedap arr kak?

tu la..sy nmpk kt jln tu ler...mmg betui2 dpn jln utama kan.lalu nmpk je..