Sunday, February 24, 2013

Cendol melayu yg sedap..

OTW ke Transkrian....kitorang singgah pekena cendol kat sini dulu. Tempat fevret aku utk makan cendol ni, hehe...
Gerai cendol milik orang Melayu ni mmg dh maju. Kena laa ngan nama kedai dorang...CENDOL MAJU. Mewarisi perniagaan cendol dari bapanya...gerainya turut menyediakan laksa buyung, bihun sup, mee rebus, nasik ayam......dan terbaru ni...bermula jam 5 petang dorang ada wat roti canai pulak, haaa!!!

Gerai ni kat Selinsing. Tepi jalan aje. Kalo lalu jalan lama dari Taiping nk ke Bgn Serai...leh nampak banner mcm dlm gambar di bawah ni di sebuah taman perumahan kecil di sebelah kiri...
Leh singgah sini rehat2 sambil makan cendol, hehe..
Cendol kacang. Mmg yummy!!!
Kat sini ada cendol biasa, cendol kacang, cendol pulut, cendol kacang + pulut...
Dan kat situ pun ada jual tapai...kalo nk makan cendol tapai....leh jer amek tapai sebungkus dan taruk dalam cendol tu, hehe.. Tapai kat situ pun sedapppp jgk!!

Makan...oder nasik ayam jer. Kongsi 2 orang, hehe. Nasik ayam dia biasa2 aje lah.
Bihun sup ngan laksa dia yg sedap....tapi hari tu kitorang takde pulak tingin nk makan mende tu, hehe..
Nasi ayam jer kongsi......cendol oder sorang satu, ngee. Mana cukup kalo kongsi, kan...hihi..
Nampak mcm skang ni aku selalu apdet citer makan aje, kan...
Sebenarnya, bkn sebab bila anak dh masuk asrama aku rajin gi makan luar... oh, bukan..bukan.....hehe. Masak jgk kat umah. Masak nasik satu pot ngan dua jenis lauk jer, kehkeh...
Tp disebabkan skang ni kerap keluar....keluar sana...keluar sini....ada jer halnya.....tu yg leh singgah makan2 tu, hehe.

Nota ALONA:-
~Bila nk dietnya, ntah...kuikui..... :p

8 comments:

ayu Ismail said...

Akak lak kalau order cendul x nak kacang..laki bini sama

Nad MamaZN said...

Sedapnye cendol
Tapau utk akiss skali x ni? :)

el said...

haiii dah byk kali ni pekena cendol...x aci hahaha

Zura@Iwan said...

alamak...tgk cendol bestnya..

tp now kena puasa mkn ais..sbb saya batuk+flu..hehe

wantie said...

dok tengok rata rata cendol sekarang ni dorang jual cendol tu lembik sampai hilang bentuk cendol tu.
nape ek?

Kesuma Angsana said...

cendol tu nampak sedap lah !

CheNamNam said...

ohhh sy selalu nampak gerai nie tepi jalan kalau balik umh MIL tapi tak pernah singgah pon...ok next time sy singgah plakk...

Anonymous said...

Aku geli nk mkn cendol sb cara penyediaannya kotor dan tk bersih terutama cendol india dan mamak.aku cuma mkn cendol yg mak aku buat je bila bulan puasa.