Thursday, February 28, 2013

Jambatan runtuh...

27.02.2013
RABU

Jambatan kecil yg menjadi laluan utama dari Semanggol ke Taiping dh runtuh tengahari semalam. Tak tau ler lori ke apa yg lalu runtuh sampai mcm ni. Tp abg kata...besi dia mmg dh reput dan yg sebelah tempat yg runtuh tu ada kabel elektrik pulak.

Jadi, pembaikannya mgkn akan rumit sket ler membabitkan JKR, TNB dan JPS jgk....
Gambar ni ehsan dari abg.
Perhubungan di sini mgkn akan terputus sehingga kerja2 pembaikan selesai...mgkn makan 3-4 hari jgk kot...atau lebih lagi, hehe..
Abg citer....semalam JKR dh datang dh.
Bagi mereka2 yg selalu menjadikan jalan ni sebagai jalan utama perlu menggunakan jalan lain iaitu Jalan Kg. Dew ke Kamunting atau ke Taiping. Bas pun mesti tak lalu sini lah, kan utk sementara waktu. Mereka2 yg selalu menggunakan pengangkutan awam tu terutama pelajar sekolah yg bersekolah di Kamunting (cth:-Kolej Vokasional, SMK King Edward VII)....sian gak ler.

Citer lanjut leh baca kat artikel ni:- Jambatan Putus Dua...

Nota ALONA:-
~Laluan abg gi keje balik umah ni...ngee...

6 comments:

atty's said...

kena ikut jalan lain lah pulak ye lona..mesti lama nak repair tu

wantie said...

lepas pulak kenderaan berat tu . rasanya lepas dia lalu baru jambatan tu runtuh kot.

kira bernasib baik la pemandu tu kan. kalau idak dah terjunam.


Nad MamaZN said...

Tu la, tgk kt fb hubby akak smlm gerun gak memula
Harap kerja pembaikan cepat la kan
Ksian org ramai yg slalu guna jln tu la
Termasuk hubby akak...

Kesuma Angsana said...

bahaya jugak ni ...

Suzana Ikram said...

Mak aii.. Seram tengok nasib xde kemalangan belaku masa kejadian.

Zura@Iwan said...

naseb baik tk melibatkan nyawa kan...

ni laluan kt mn ek kak...dari selama ada pakai jln ni tk? tak kan..hehe..