Sunday, March 17, 2013

Akiss....

Alhamdulillah, bila anak pempuan aku ni balik umah bercuti....kecoh ler sket umah ni bila suara aku memecah hening pagi kejut dia bangun tido, mintak dia tolong itu ini...hihi...

15.03.2013
JUMAAT
Malam tu kitorang keluar kejap...gi Seng Heng. Cari mp3 cap sony. Akiss ngan angah nk sony mcm along punya jgk sbb tgk mp3 along tu sampai skang elokkkkkk jer. Takde ler rosak mcm mp3 yg penah dibeli di kedai2 komputer & pc fair tu, huhu...

Dah dpt 2 bijik.......
Balik dari seng heng...terus singgah nk pekena kerang rebus dan tauhu bakar....
Tak amek gambar makanan pun....mende yg sama penah aku tayangkan kat sini bulan lepas, hehe..
Kalo sesape yg dh sampai Tepen...tingin nk pekena tauhu bakar RM3, Kerang rebus sepinggan RM3, Yong Tau Foo kuah sos atau sup....leh ler kol kat nombor yg tertera di banner belakang akiss tu, hehe...
Malam tu akiss makan nasik ayam goreng kunyit.
Aku ngan abg jer yg tak makan nasik. Bkn sebab diet tp sebab dh makan tauhu tu kenyang...buat pe nk oder nasik pulak lagi, kan..hehe..

mp3 merah ni akiss punya. Angah punya kaler itam...dh charge bateri dh nk bagi dia esoknya (outing ngan angah)..
Mende ni leh bawak hostel....dorg kata dh laa kat sana tak leh nk tgk tv (kkdg ada gak wat tayangan filem2 terkini guna projektor)...jadi dengar mp3 ni ler utk hilang bosan. Hp pun cuma hp basic aje. Ok ler dari takleh bawak hp langsung, kan...hehe..
Takpe, aku ngan abg pun pesan....mende ni bkn leh dgr selalu. Kalo bukak jgn guna volume kuat2. Setakat leh dengar tu takpe lah. Skang mmg tak rasa apa2...tp bila dh mula meningkat usia makin dewasa nanti....akan ada kesan sampingan jgk. Leh mengurangkan pendengaran nanti.

Dorang kata....dorang bkn nk dgr selalu pun. Masa sekolah dh tentu tak leh bawak, gi prep petang dan malam pun takleh bawak.....gi koko pun tak leh bawak....selalunya cuma ujung minggu aje ada masa nk dgr pun. Aku harap mcm tu lah. Bila aku ngan abg dh benarkan dorang guna mende ni....maka dorang pun kena laa dengar nasihat ibu dan abah dorang yg sangat2 menyayangi dorang ni, kannnnnn...
Akiss ralit wat keje sekolah.....
Akiss ni balik ke umah sejak 13hb ari tu. Cuti yg diberi cuma sampai 18hb (Isnin) aje.
18hb tu kitorang kena hantar dia balik hostel semula...utk persekolahan seperti biasa...dan selang 5 hari iaitu
22hb (Jumaat) kena gi sana lagi utk amek dia bawak balik bersempena cuti sekolah seminggu pulak!!!!
Mujur ler tak jauh sgt ngan Taiping ni, huhu.

Nota ALONA:-
~Akiss kata keje sekolah dia dh siap. Cuma nk kena seterika baju kurung dan uniform serta kemas2 barang utk balik asrama hari Isnin ni nanti pulak ler, hoho..

5 comments:

Nad MamaZN said...

Ooo igtkan straight smpi cuti skolah...
Naseb baek la dekat

Kesuma Angsana said...

seronok bila ada anak teman dirumah kan. Kalau idak mmg terasa sunyi nyer kan !

Rinna said...

Balik akiss.. meriah sikit ekk....

Cantik laa mp3.. tuh.. :)

wantie said...

berdating bertiga la pulak. nampak besar dah si akiss tu yer

Zura@Iwan said...

nnti cuti sek smiggu...sure xcited kan nk blk umah...

mcm sy dl..kalau cuti mmg perasan tu berkobar2 nk blk..haha..