Saturday, March 9, 2013

Singgah makan...

08.03.2013
Jumaat

Kul 3 petang dh keluar umah menuju ke Pantai Remis.
Amek gambo pengantin menikah. Lama jgk menunggu.
Mengantuk menunggu. Asek menguap aje...
Sempat Asar di surau yg menjadi tempat berlangsung majlis akad. Tunggu punya tunggu dekat jam 6 petang baru majlis dimulakan....rombongan pengantin lelaki terlambat sampai. Diorang datang dari jauh.

Balik tu kitorang singgah makan kat Restoran NurZetty kat Changkat Jering.

Belakang abg tu adalah cermin sinki...leh nampak aku snap gambar ni, hehe...
Oder satay aliff ni. 10 cucuk jer, cukup laa. Tapi mmg sedap. Masih teringat2 kesedapannya ketika makan kat atas kapal perang di Lumut beberapa tahun dulu....semasa jom heboh join venture wat karnival kat sana, hehe..
Laicikang...
Mee goreng udang....
Lauk paprik...
Takde nk citer apa pun....
Citer letih aje...perlu tido awal. Esok nk gi Pantai Remis lagi...amek gambo majlis persandingan.

Nota ALONA:-
~Apa laa aku ni.....Cam tak caya je wat entry mcm ni. Selalunya bkn main panjang ayat mcm cerpen. Paling tidak pun mcm ringkaskan karangan, ye idak?? Hari ni dh ler super ringkas....taruk gambar makanan pulak tu!!!

8 comments:

❤Kamsiah❤ said...

lamanya tak makan lauk paprik..nak kena buat ni hehe

wantie said...

kak. T cakap betul betul ni. T suka sangat mee goreng yang digoreng gitu. ada sayur. Kat Penang ni susah tau nak jumpa mee goreng mcm tu.
kalau balik kedah memang mee goreng je la yang suka T order kalau bersantai pepetang kat Pekan.

kalau kat penang ni. asal mee goreng je mesti ada cucoq pas tu berketul ketul ubi kentang. tak sedap pong.

org penang suka kot.

el said...

kat changkat jering..belah mn tu kak..cer cite details skit..hahah

MulutPayau said...

Amboiiii tayang makanan ya..Terliur tengok semu makanan tu...lapar ni...

Nad MamaZN said...

tu la..
saya pun pelik gak
selalu entry akak panjang2, hihihi
ni pendek takpuas la nak bace! :)


ps: aah, saya punye cek pun dh smpi, akak punye belum ek? dah brape lama? kalu lama sgt kene tnye kat nuffnang la kak...

kak, komen la panjang2 kat entry tu...saya suka je bace..nk tau jugak pendapat akak..akak lagi byk pengalaman jadi ibu banding ngan saya..mana tau bleh jadikan panduan.. ^_____^

Ena's Palace said...

Scroll down..aik abih dah! xpela tau akak letih....
Tapi dok tayang gambo mkanan tu buat kite terliuq jer...

deeja said...

makan udang2...
waduh...waduh

Zura@Iwan said...

satay Aliff mcm nama Aliff Irfan la pula...hehe.

haihhh pagi2 ni tliur la plak tgk mee grg udang tu..