Saturday, March 2, 2013

Ke pasar malam...

Walaupun letih kerana dari pagi sampai ke petang melangsaikan tanggungjawab sebagai OP di Taman Long Jaafar.....tetapi malam tu aku ajak jgk abg keluar ke pasar malam Kamunting. Nak beli ikan masin, buah-buahan (menarik nk beli buah ciku 2 pinggan RM2, hehe..)...

Sambil2 tu singgah gerai tudung. Nak cari selai tudung yg sesuai nk guna utk OP esok pulak..(AHAD)..Yg aku pegang tu cuma RM4 aje...kalo beli 3 helai budak tu bagi RM10, hehe.. Tp aku tak beli pun sbb awning dia tak sesuai ngan muka aku yg boooolattt ni, ngee...
Ok...try yg ni pulak...yg ni RM15. Aku mmg cari jenis kain lycra...sejuk sket tengkok aku nk guna sebagai OP sok. Maklum ler...kulu-kilir (ke hulu...ke hilir)..peluh mesti keluar dan terperangkap kat dlm tudung. Nanti gatal2 lak leher ni nk pakai lama2 dari pagi sampai ke petang wlpn ada dibuka jap utk solat.
Dh dpt selai (cukup laa...lain kali beli lagi, hehe..abg dh jeling tu, kehkeh..)...kitorang gerak lagi sambil mata aku jeling kiri kanan tgk blaus dan tudung2 di gerai lain yg tergantung...kahhhh...

Kalo gi pasar minggu esok (di tapak yg sama)....lagi leh juling mata kalo wat aktiviti menjeling2 ni tau!!! hahaha...
Dari pasar malam...sempat kitorang gi kedai MKJ utk beli sebungkus kopi tongkat ali kegemaran abg yg kebetulan tadi leh dpt free 2 tin air 9 Spot Isotonic, hehe..
Beli roti Gardenia jgk utk sarapan pagi esok...
Esok pagi, awal kena keluar umah sbb pengantin nikah pagi di surau berdekatan ngan umah dia. Dh laa rumah pun tak tau kat ner lagi ni, hehe..sbb tak nah masuk lagi taman perumahan tu, ngee...

Nota ALONA:-
~Kena tido awai......nk cas tenaga utk hari esok. Dh laa siang tak rehat langsung ni...

8 comments:

dayana yana said...

dah lama tak beli baju kurung n tudung..
lepas pantang ni, nak cari juga sepasang dua

dayana yana said...

dah lama tak beli baju kurung n tudung..
lepas pantang ni, nak cari juga sepasang dua

Etuza Ezawarna said...

wah macam menarik ja tempat tu, mesti ada yang murah kan...

Gieyana said...

bestnyer..lama x g psr mlm..nie sure dating bdua nih..:-)

wantie said...

tido awal kak kang terbabas pulak

Kesuma Angsana said...

murah2 juga rega nye yer !

el said...

el xsuka tudung yg dah siap awning..sbb el pki spek so nti kembang tepi x cun hahaha suka pki shaw leh semunyik batang spek tu

Zura@Iwan said...

lama tk pergi pasar malam ni....hehe