Monday, March 25, 2013

Oh Ahad....

Pagi tu mcm rileksssss jer...mcm takde apa nk kena buat, huhu. Maklum ler...letih lagi sbb malamnya gi kampung paling hujung kat Selama, Perak tu utk amek gambo majlis nikah. Sampai umah dh kul brp. Mujur jer nikah tu dorang wat lepas Maghrib. Kalo wat lepas Isyak....lagi laa tak tau kul brp kitorang leh sampai umah sesudah selesai majlis, ngee.

Pagi tu sempat jgk ler aku masak utk anak2.
Aku ngan abg nk gi amek gambo utk majlis persandingan pulak. Masih pengantin yg sama....di Selama, Perak tu.

Angah pulak berpuasa.....bayar nazar yg masih berbaki.

Perjalanan satu jam lebih sket jgk ler utk sampai ke umah pengantin tu. Mujur petang tu buat sesi outdoor kat tempat perkelahan yg berhampiran jgk ngan umah dia. Namun, kitorang diduga ngan ujan yg sangat lebat. Bimbang jgk kepala air turun. Tu pun kitorang sempat berlindung kat bawah jambatan. Takde ler basah sgt. Tp sungai tu mmg best. Sangat terbaek utk berkelah mandi-manda, huhu. 

Dh abes keje...sejam lebih pulak utk sampai umah. Letih mmg letih tp itu adalah perkara biasa. Mmg dh keje kitorang...tanggungjawab kitorang.

Jadi, malam tu...aku bagi tau angah..bukak puasa makan sket aje sekadar utk berbuka puasa. Nanti lepas dh tunai Maghrib...nk gi keluar makan. Tak larat dh aku nk masak.

Gi makan kat restoran member kitorang tu lagi. Kali ni bawak anak2 pulak.
Disebabkan restoran dia dekat ngan ECO RM2....maka kitorang terus gi situ dan beli terus stok biskut utk budak2 ni bawak balik hostel Ahad depan. Malas dh aku nk gi sini. Byk mende nk diurus dlm minggu ni.

Semua barang2 dlm bakul ni harga dia RM2 utk setiap satu. Tp hari ni mmg byk biskut jer. Stok utk anak2 bawak balik asrama.....dan ada utk umah jgk.

Berus jamban tu pun RM2 sebatang. Berus utk sinki tu RM2 utk 2pcs...
Byr RM46 semuanya. Bermakna kitorang dpt 23 barang berharga RM2 setelah pembayaran....

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, walaupun dalam letih2 tu.....sempat jgk aku cari dan booking tempat penginapan utk bercuti 2h1m kitorang ujung bulan ni, InsyaAllah. Sian kat anak2 cuti ni tak pi mana2, ngan keje sekolah byk lagi. Sian jgk kat kitorang sbb anniversary ke 18 (14hari yg lalu) tak sempat nk disambut pun, hoho.

4 comments:

Nad MamaZN said...

Annibersary ke 18! Wahhhh!
Happy annibersary! :)

P cuti cuti ni kiranya 2 in 1 la
Celebrate anniversary ngan holiday bersama anak anak
P mana agaknya tu ye? Hihi
Pangkor kot?
Ke bukit merah?
:)

wantie said...

happy anniversary kak. Tak pe, nanti curi curi la masa tu sket tuk raikan.

sibuk betul akak ye. T pun tak kemana mana cuti sekolah ni. Sian Amirul. tak hantar pun dia balik kampung.

Zana said...

Salam Alona. Happy anniversary ye.. akak anniversary tak pernah sambut, tahun ni wish pun tak de. Sian.. tapi tak pe, Dia bz. Tak ingat tu semua..hehe..

el said...

nti nak sggh sini lah otw balik kpg
xjd ni..ari2 kak lona dok cite kedai dua hengget ni hahaha