Tuesday, March 12, 2013

Ayaq takdak!!!

12.03.2013
Selasa

Hari ni kat umah aku dan persekitaran yg terlibat takde air disebabkan LAP nk buat keje2 penyambungan paip air kat lorong umah kitorang ni, hehe..
Kan aku penah citer ari tu....Tapi baru hari ni dorang laksanakan. Ye lah, nk bagi notis kat penguna2 lain kena buat perancangan dan tarikh yg sesuai. Kena bagitau awal2. Kalo idak jenoh talian dorang kena serang oleh pengguna kenapa tetiba umah dorang takde bekalan air, kan...kan...hehe.
Antara lokasi notis. Dorang tak edarkan notis di kertas di setiap rumah seperti TNB. Nasib ler kot sape2 yg tak terbaca (sbb malas nk baca!!!), dan sape2 yg tak dibagitau oleh jiran2 atau ahli2 keluarga dorang yg dh tau tentang hal ni, hehe..
Keje2 sedang berjalan...
Notis bagitau gangguan bekalan air ni mgkn dari kul 9 pagi tapi sampai kul 11 tadi elok jer ada lagi airnya. Aku sempat ler masak nasik bagai....dan dah makan pun nasik ngan abg (setiap hari Selasa...pagi2 abg gi keje kat TH terlebih dulu..baru gi Semanggoi)..

Tp masa aku wat entry ni tadi....dekat kul 12 tengahari....air paip dh takde dh. 

Nota ALONA:-
~Takpe, air tangki ada.....

5 comments:

❤Kamsiah❤ said...

akak takde air takpe..jgn takde letrik,takde internet hehe...(tak tau nak wat pe dok dlm rumah)

Nad MamaZN said...

Susah takde ayor
naseb tggl berdua je skrg
Penggunaan pun berkurang
Kalu time ramai2, mmg masak

wantie said...

kalau ayaq tak dak. tak dak anak kecik tak pe. kalau dah ada anak kecik pas tu ayaq tak dak. ish.. boleh mati kutu woo...

mcm umah T tu banyak mana snagat air boleh simpan.

Kesuma Angsana said...

susah betul bila xde air ni kan... !

Zura@Iwan said...

kalau air tak de susah gak kan..

seb baik umah kak ada tangki air..so bleh guna pakai air tangki dl kan..