Monday, March 11, 2013

Terkejut ngan satu panggilan...

Kitorang ingat....bila amek gambar pengantin yg lokasi majlisnya adalah berdekatan ngan pantai....leh laa amek gambo outdoor dorang kat tepi2 pantai, kan....hehe. Kot kat Teluk Senangin ke...kat Segari ke. Ada laa pelbagai lokasi outdoor pengantin kitorang ni, huhu. Tp rupa2nya idak ler....pengantin tingin nak bergambar kat lake garden....Taman Tasik Taiping. Cantek sgt ye lake garden ni??? hihi......

Bila dh pelanggan yg punya keinginan....kitorang ikutkan aje. No problem....
Sampai Tepen...ujan punya laa lebattttttttttttttttt....
Sementara ujan reda...sempat zohor kat surau yg disediakan di tandas awam dan aku sempat salin baju bagaiii, hehe....
Lebatt woo ujan petang tu...siap angin kuat bagai. Gambar ni abg yg snap dari dalam alza sementara aku menyalin pakaian kat tandas awam tu..
**Opps...mukadimah leh jadi citer lain pulak...sori, hehe..

Ini citer yg sebenar.....AL-KISAH;
Mcm ni....masa aku sedang menunggu pengantin sampai utk bersanding....tetiba aku menerima satu panggilan telefon dari nombor yg tak dikenali. Selalunya...nombor tak dikenali ni mgkn dari mereka2 yg nk bertanyakan pakej.
Mmg benar....pembuka kata si pemanggil ni adalah tentang inaldafoto, dia ada tgk blog...tapi dia mintak maaf sbb dia kol aku bkn sebab fotografi tetapi tentang Pengkalan Hulu......Hah?? aku pun terkejut. Apa kena mengena inaldafoto dan Pengkalan Hulu??
Ok...ok....
Aku pun terus bagitau....Pengkalan Hulu tu...anak aku yg penah dok belajar kat situ dulu. Kenapa??...tertanya2 jgk aku kenapa dengan Pengkalan Hulu??

Oh...rupa2nya macam ni...
Pemanggil (Puan W) dari Shah Alam mencari perkataan MRSM Pengkalan Hulu di internet. Dan terjumpa antaranya di blog Cintamaniszlite aku ni. Puan W dpt nombor aku dari mana??? hehe....Dapat teka??

Alhamdulillah, katanya....bila tgk informasi dan gambar2 tentang Pengkalan Hulu tu sedikit sebanyak Puan W sangat lega. Ia nya sangat2 membantu.
Anak Puan W ditawarkan belajar di MRSM PH utk 2nd intake dan daftar pd 11hb Isnin..(hari ni lah)
Risaunya kerana tempat tu jauhhh (bersempadan pulak ngan Siam, kan...hehe). Dh laa namanya pun ada perkataan hulu di belakang...........sebagai ibu mesti Puan W sangat risau bagaimanalah keadaan sebenar kat sana. Mesti terpikir2 mcm mana lah suasana persekitaran MRSM kat sana. Maklum laa...anak Puan W ni lelaki...form 1, risau ngan kejadian yg tak diingini.....tambah2 keluarga dok jauh lak tu.

Puan W jgk ada bertanyakan aku mcm mana ngan suasana MRSM PH tu. Aku bagitau jgk ler sedikit sebanyak tentang pengalaman anak aku penah belajar kat situ dulu sebelum bertukar ke Taiping. Kat situ mmg bagus, kan. Tp sebagai ibubapa....mmg kena ada laa nombor telefon penting seperti guru homeroom, ketua guru asrama...Apa2 hal mustahak senang nk hubungi mereka.

Puan W ni rupa2nya ada jgk anak yg sama batch ngan along kat Taiping ni, hehe. Tp anak yg tu masuk asrama mula dari form 4, dh besar...jadi dia tak risau sangat. Tp yg ni..yg dpt tawaran kat PH ni baru form 1.
Si ibu kalo boleh nak menahan...tapi si anak bersemangat jugak nk belajar di MRSM. Jadi, sebagai ibu...dia perlu mencari maklumat yg boleh membuatkan hatinya tak risau & dia merelakan anak pi belajar kat sana.

Along pun dari form 1 jgk mula dok asrama. Alhamdulillah laa...walaupun ada jugak sikit2 masalah biasa ketika form 2 dan form 3 tapi ketua guru asrama pun ok...dan along pun ada kawan2 yg baik2...dapat jgk ler along menempuhnya sebagai cabaran. Cabaran membesar sebagai remaja. Semua tu akan jadi satu nostalgia.

Sebenarnya....lama jgk aku berbual ngan Puan W. Kalo boleh nk terus jadi kawan pun orait jgk, kan. Dpt aku kawan baru, kan.....ngee...
Tapi aku pun tak sempat nk tanya fesbuk ke hape dah....sbb pengantin dh sampai masa tu. Aku kena gi amek gambo ler, weh...kena wat keje, huhu. Jadi, aku kena laa tamatkan perbualan.
Mmg ada nombor Puan W kat log kol hp tp segan lak tetiba aku kontek dia semata2 nk tanya fesbuk dia, kan...huhu...

Nota ALONA:-
~Pada Puan W....mintak maaf sbb sy kongsikan citer ini di sini. Saya sebenarnya seronok jgk sebab tak sangka apa yg pernah sy kongsikan di Cintamaniszlite ni sedikit sebanyak telah membantu puan yg dalam kerisauan. Semoga anak puan serasi belajar di sana dan puan gembira dgn perkembangan positifnya yg bakal berlaku di sana, InsyaAllah.

5 comments:

nad said...

alhamdulillah...
ada jugak gunanya ye blog ni :)
akak pun dapat tambah kawan baru
moga anak puan W serasi kat sana..:)

Gieyana said...

boleh gak dpt maklumat dr blog akak nie...:-)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

bagus juga kak..blog dpt mbntu gk kan...dpt plak kwn baru..

#rasanya Puan W tu dpt ctc no kak dr blog inaldafoto ye?

Rinna said...

Seronok kan bila apa2 yang dikongsikan dpt memberi info pada mereka yang memerlukan..:)

Anonymous said...

cantik juga pic tu... xpe sekurang2 cerita kita bermanafaat pfd yg len