Friday, March 1, 2013

Kopok ganu...

Keropok kering ni Fadel & Dayah yg bagi. Dorang beli masa gi Kuala Terengganu ujung tahun lepas. Baru dpt bagi masa dorang datang Tepen cuti CNY hari tu. Maklum ler...masing2 sebok weh!!! huhu..Aku pun tak pi KL atau balik Bentong...ngee

Keropok atau ringkasan dari mulut aku adalah KOPOK ni.....mmg sedap. Aku mmg suka kopok kering bila digoreng rasa dia mcm hak ni dan garing dia tahan lama.
Fadel bagi 2 bungkus....tp skang dh tinggal sebungkus, hehe. Tu pun dh mula bukak dh tu..ngee..
Menurut fadel....dorang beli kopok ni kat tempat buat kopok lah, hehe.
Cenggini, kopok yg dorang beli ni adalah kopok yg sedang dijemur tu...haa...betui...kopok yg masih dijemur. Bkn yg dorang dh siap packing2 tu. Tp walaupun dh siap dijemur..kopok ni mgkn dh sedang2 elok ler keringnya utk dibungkus2kan dh, kot. Kiranya kopok yg fadel dan dayah beli ni kopok kering yg baru lah, kan...
**Timakasih adikku....semoga kalian dimurahkan rezeki dan sihat2 selalu hendaknya. Amin.

Fadel kata sekilo RM16 (kalo tak silap ler...kalo silap sila betoikan semula ye Fadel, hehe)..
Mmg sedap dicicah ngan sos...sos cili pun leh, sos thai pun boleh...krup krap krup krap...
Sebelum ni aku penah rasa kopok kering yg sedap adalah keluaran dari Tronoh tu. Tapi tak tau ler bila lagi dapat nak membelinya. Sebab...nk beli kena gi kilang dia kat Tronoh atau pun tunggu jer lah kot2 dorang ada join apa2 karnival produk makanan yg dibuat kat sekitar Taiping ni.

Nota ALONA:-
~Inilah snek yg lebih sedap dari snek2 seperti twisties, cheezel tu & seangkatannya tu, kan....

12 comments:

dayana yana said...

kepok ni...
macam makanan ruji org terengganu le..
kat umah akak ada stok kalu musim ujan

dayana yana said...

kepok ni...
macam makanan ruji org terengganu le..
kat umah akak ada stok kalu musim ujan

Suzana Ikram said...

Klu ada keropok kat rumah ni. Sekejab jer dh habis.

Nad MamaZN said...

Btulll!
Snek yg sedap
Dh mkn susah nak berenti

wantie said...

kat sini kopok tu mhl sket reganya. bungkus kecik pun 3 hengget lebih. t dok pesan kat staff husband bila dorang balik kelantan or ganu

atty's said...

aty memang paling suka kopok
kalau goreng nasi mesti ada kopok..
goreng mihun ada kopok..mmg lagi sedap..makan camtu pun sedap

Rinna said...

Saya suka gak makan kopok..hari tuh gi kuantan mmg beli banyak skg dah abis.. Suka kopok nipis dan garing..sedap.. :)

lizz said...

saya paling suka kopok trengganu..sangat best...sanggup kirim ngan kawan dr terenggani kirim kesini...lagi satu keropoknyer terasa ikannyer...

Zura@Iwan said...

sedapnya kak..ada lagi tk? hehe

irfan suka tul mkn kopok ni..nk kena beli kt terengganu ni..haha

❤Kamsiah❤ said...

beli kat sana mmg fresh..murah...kadang2 diberi free lagi sebungkus dua..

sedapnya makan dgn nasi kerabu..

el said...

smlm ada org bg kopok ikan ni kak..ssh skun nk cari kopok ikan cm gini..kt umah ni pun hantu kopok..mmg sedap lau cicah ngan sos cili thai sedapnyerrrrrr

Kesuma Angsana said...

mmg sedap sungguh kepok ikang hak ni !