Sunday, March 10, 2013

Sarapan capati...

09.03.2013
SABTU

Alhamdulillah, dapat lagi singgah ke Gerai Ekonomi Mak Unggai ni utk menikmati capati yg dibuat sendiri oleh mak unggai.....
Gerai yg sempoi. Kelakar jgk, mula2 duluuuuuuuuuu.....kitorang yg dok Taiping ni pun tak tau tentang gerai ni. Sepupu aku kat pahang yg rekemen gerai ni, hehe.
Pagi tu kitorang nk menuju ke Pantai Remis lagi...menunaikan tanggungjawab yg dipertanggungjawabkan, hehe.
Gerai ni menyediakan sarapan pagi (capati, nasik lemak, bihun goreng, mee goreng) sampai laa ke makanan utk tengahari (nasi campur). Masakan mmg betoi2 ala kampung. Rasa masakan mmg mcm dimasak di rumah.
**Gerai ni hari Ahad tak bukak tau!!!..

Tp pagi tu kitorang nk makan capati aje walaupun nasik dan beberapa lauk pauk utk tengahari dh mula tersedia. Ye lah....makan 2 keping sorang...fuuuu...nikmatttt, kenyang tambah2 bila capati dh mengembang dlm perut kitorang ni, kahhhhhh..
Aku suka air soya homemade ni...
Capati yg sangat lembut dan enakkkk. Cicah ngan sambal tumis, fuu......sedap...teringat!!!
Aku mmg kurang sangat ngan capati. Aku tak penah makan capati yg dibuat oleh orang Melayu. Selalunya cubit2 capati yg abg oder bila kitorang di kedai mamak.
Tp bila aku makan capati oleh Mak Unggai ni....ternyata...mmg sedap. Kena ngan selera tekak aku ni dan terus aku jatuh cinta ngan capati di sini....


Nota ALONA:-
~Kat gerai ni....capati je ada tau....roti canai dan seangkatannya takde kat sini.

7 comments:

ayu Ismail said...

Kat masjid tanah ni pun x de capati melayu..kat bndr melaka adalah...

el said...

td tghari tgk JJCM pasal capati gak..el mmg hantu capati..boleh je layan 3 4 keping hahahaha kuat mkn el ni kan

si cantik matahari said...

Kedai mak unggai? siyes.. ema pun tak tahu kat mana nih.. hehehe.. akak rekemen ema lak alahai.. teringn sudaaaaaaaa..

Zura@Iwan said...

nmpk sedap la capati..tmbh2 kak kata lembut je roti dia..bila la dpt try noh....

kak mak unggai tu mmg nama owner dia mak unggai ke?

::NureeN:: said...

baru semlm tgk kat TV crita jln2 cari mkn, dekat jln duta, gerai capati sedap jugak.. siap ikram dizly ckp capati tue lembutu sgt2.. kuah plak ada, kari daging, ayam, kambing & sardin.. perghhh terus wat nureen nk g jerr.. hahhahaa
mcm la dekat :P

Rinna said...

Tgk mcm sedap tapi saya tak gemo sgt ngan capati.. :)

Kesuma Angsana said...

hehe KA suka tosei & air kosong suam for Bfast