Sunday, March 24, 2013

Bila cuti sekolah...

Yeay....ini pengalaman pertama aku. Pengalaman pertama merasa anak2 semua balik ke rumah bercuti. Pengalaman pertama dorang balik rumah cuti sekolah sejak ketiga-tiganya dh dok hostel..............huhu...

Akiss balik Jumaat hari tu....abang sorang yg gi amek dia kat hostel Transkrian sana. Kemudian balik umah jap...amek aku ngan along utk amek angah pulak kat hostel dia di Lenggong sana, hahaha. Anak2 aku ni dok hostel di tempat yg berlainan. Nampak mcm bercabang. Angah di Lenggong. Akiss di Transkrian....Manakala along di tengah2....berdekatan ngan rumah....TAIPING.

Dorang dh balik umah....saja malam tu terus bawak dorang gi Taiping Sentral. Pastu singgah umah member utk amek EMCC. Nak bagi anak2 merasa pulak kesedapan kek lembab meleleh tu, huhu.
Dari situ....singgah makan di D'Amat Char Kue Teow di dataran bestari di simpang nk masuk Kg. Expo tu...

Sejak dari kereta....sampai ke TS, sampai ke gerai Amat ni....kitorang dok bersembang....bercerita mcm2. Along, angah dan akiss teruja bertukar2 cerita tentang mrsm masing.....aku ngan abg tukang dengar dan tukang menyampuk...tukang bertanya kalo ada apa2 yg kitorang tak paham masa dorang bercerita tu...hehe. Seronok. Rasa mcm nk rakam jer situasi masa tu.

Angah ngan akiss oder kue teow goreng. Along oder nasik goreng kampung. Sedap jgk nasik goreng kampung Amat ni...ada rasa ala2 gerai pak abu samah, hehe. Kitorang ari tu tak oder char kue teow...oder nasik padprik aje...kongsi makan berdua.
Alhamdulillah.
Keje sekolah masing2 semua ada byk. Mcm tak cukup jer cuti seminggu ni, kan...

Nota ALONA:-
~Ibu dan abah ni....jenoh nk kejar dateline...adoiii...

1 comment:

Nad MamaZN said...

Ya Allah..
Saya dpt rase cane happynya akak n hubby bila dpt kumpul semula 1 famili :)