Wednesday, March 20, 2013

Aktiviti Ahad, Isnin...

17.03.2013
AHAD

KARNIVAL KPDNKK telah diadakan di taman tasik Taiping sejak hari Jumaat lagi. Tapi hari Ahad baru aku berpeluang gi sana. Nak tengok apa yg best??

Bagi aku....booth perniagaan byk tapi barang2 yg diniagakan kurang menarik. Mmg kurang menarik. Tak mcm kat satu karnival di Parit Buntar tahun lepas. Mcm2 produk bumiputera ada dijual.

Tp masa aku gi ari tu....kat pentas utama ada pertandingan karaoke. Pertandingan karaoke 1 Malaysia...hehe. Terbuka kepada semua peserta pelbagai bangsa. Yg nyanyi lagu korea pun ada weh!! Sempat jgk ler terdengar peserta cina nyanyi lagu cina utk pertandingan tu. Dgrnya salah sorang juri adalah fazli zainal. Aku tak pegi tgk pun. Dengar dari jauh jer pengumuman dari pengacaranya.

Yg menarik....ada pertandingan liga bolasepak utk kanak2 tadika ni. Yg ni sudah tentu menarik perhatian...sangat menarik. Dengar nama2 pasukan pun bukan main....tak mudah lahhh!!!
Gelagat dorang kejar bola beramai2 tu yg kelakar sgt. Dh takde strategi ke hape dh....semua hentam kromo...semua belasah. Kejar ramai2 sampai ke pintu gol. Kalo bola terkeluar dari padang pun kejar jgk....berebut2 nk sepak, hehe. Pengadil tiup wisel pun buat tak tau. Sampai pengadil kena gi amek bola tu dan bagi arahan baling bola dari luar padang sebab dh offside, hehe.
Pengadil pun tgk ler pakaian dia....mcm pengadil pertandingan utk orang dewasa, kikiki....
Ni laa booth yg nampak mcm menarik....tp sebenarnya kurang.
Cuma beli jeruk madu Pak Ali aje kat sini. Yg lain2, mm...rasanya pasar minggu kamunting lagi menarik, huhu. Maaf ler penganjur ye....Ini adalah komen dari seorang pengguna jgk, ngee.

Dari situ...terus ler gi melawat along. Akiss dh rindu kat along, hehe..
Sembang2 sekejap..
Bila aku sembang ngan along....akiss main games hp pulak, ish..ish...
Ni keje abah dorang ler ni...soh bergambar kat taman mini depan pejabat pentadbiran mrsm taiping, hehe..
Hari tu letrik takde kat umah. TNB dh bagi notis dh. Tu yg kitorang keluar umah tu. Letrik mula takde jam 10 pagi. Kitorang balik umah jam 1.30petang...letrik dh ada semula dh. Lega lah...leh pasang kipas.
Petang gi umah mentua lepak2....

Malam....akiss dh sebok seterika baju2 kurung dan uniform dia. Kemas2 barang dan taruk kat depan siap2. Esok dh nak kena balik asrama semula..

18.03.2013
ISNIN

Abg keje mcm biasa.
Kul 2.30 petang aku keluar nk hantar akiss ke asrama. Yui pun ikut teman sekali. Sempat singgah kedai beli stokin hitam lagi 2 pasang & kasut itam akiss yg baru. Kasut yg baru digunakan sebulan (sejak hari pendaftaran)...dh terbelah dua dh tapak dia. Kasut tu dh leh dipatah dua dh, huhu. Tak tahan jgk ler kasut tu ye...Kalo yg ni mcm tu jgk....alamat kena beli kasut cap terkenal ler utk kualiti dan tahan lama.

Gi semanggoi....singgah amek abg.
Terus menghala ke Transkrian...
Akiss..(kiri) sedang menunggu pakcik guard sign kad...
Ok...dh dapat.....
Hari tu pun aku hantar beg akiss sampai dorm. Sbb aku tgk ada ibu pelajar lain pun naik, kan...aku pun naik jgk laa. Aku nk tolong pusingkan balik locker akiss semula. Alhamdulillah, keadaan dorm ok jer. Walaupun katanya peserta2 lelaki yg dok dorm tu masa kejohanan silat tempohari. Tilam pun elok tak bertukar2, hehe..

Dh selesai turun semula. Abg dh tunggu kat luar pagar aspuri tu.
Tak ramai lagi yg balik masa ni....kul 5 lebih nanti baru ramai yg sampai kot....
Ok jgk sampai awal mcm ni. Senang akiss nk susun barang elok2 sbb dlm locker dia pun ada barang2 sorang kawan dorm dia yg kena balik awal sebab demam hari Isnin 11hb hari tu. Dapat MC kawan dia terus balik umah. Pakaian kawan akiss yg di ampaian, di atas locker semua akiss tolong simpankan dulu. Ustazah yg mintak tolong akiss...
Dh selesai...terus ke arah semanggoi. Abg dh turun kat ofis dia....aku ngan Yui terus balik kg. expo, hehe..

Nota ALONA:-
~Mcm2 hal perlu diselesaikan. Semoga datang semangat dan aura rajin........

4 comments:

Nad MamaZN said...

Ari jumaat dh kene amik semula ye.. :)

Kesuma Angsana said...

tugas seorang ibu mmg xde tanda full stopkan !

Zura@Iwan said...

seronok tgk akak dpt uruskan hal anak2 ngan lancar....hehe

wantie said...

jeruk pak ali memang sedap. utg kan kak ada jeruk buatan org kita. memang di jamin.