Friday, March 22, 2013

Gara2 air kopi...

Malam tadi punyalah susahnya aku nk tido. Jam 3.30pagi pun mata masih segar...WALAUPUN mata dh ngantuk. Mata masih tak leh nk lelap padahal aku dh rasa ngantuk dh.

Nak jer aku bukak pc utk online atau on hp utk online...tp sebenarnya dh ngantuk. Pelik tul naper mata tak boleh nk lelap. Bila cuba lelap...rasa mcm rimas jer. Sambil2 tu baca al-fatihah, ayat2 lazim....tasbih fatimah punnnn mata tak mo lelap...
Puas aku pikir...kenapa...kenapa???

Owh...baru aku tingat.....rupa2nya.......................................................AL-KISAH:-
Masa gi restoran member kitorang si fauzee mlm tu...abg mcm biasalah oder kopi panas. Pastu, air tembikai laici aku abes sbb aku minum...abg pun minum jgk air tembikai laici aku tau!!!.
Bila dh abes tu....sebelum air limau ais sampai (oder lain)....abg pun masukkan air kopi kat dlm gelas kosong tembikai laici tadi setengah. Sbb ada ais...aku pun syok ler minum tanpa ingat langsung sebenarnya aku mmg takleh minum kopi bermula waktu petang. Sebabnya?????

Ye....susah tul nk tido malam nanti...
Dulu tak mcm ni teruk....skang ni makin tua makin teruk lak. Pantang minum kopi walaupun skettttt....malamnya mmg susah ler aku nk lena, adoii..

Aduhaii....lain kali kena lebih beringat lah. Kalo ada hidangan air kopi depan mata bermula di waktu petang...jgn ler aku gatai2 gi minum. Kena ler elak. Minum air masak, air mineral pun tak pe. Kalo susah nk tido tu mata segarrrrr jer takpe...ni otak dh bagitau aku dh mengantuk...tapi kelopak mata takmo lelap, hmm..Tgk abg tengah elok lena tido...punya ler jeles aku tgk.

Pagi tu...aku citer kat abg....abg gelakkan aje, huh!!
Abg kata...takpe la. Abg dh pi keje kang tido ler sekejap, huhu.

Sebenarnya, dalam tempoh aku tak leh nk lelapkan mata mlm tu....aku bangun bila rimas...duduk...baring ke kiri ke kanan...bangun lagi...duduk...sampailah tiba2 aku tingatkan arwah mak. Teringatkan kasih sayang arwah mak pada kami, pada anak2 aku............................................................menitis air mata. Disebabkan tu tanpa sedar terus jer aku tertido.

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, dapat lagi aku selesaikan surah yaasiin malam ni.
~Kalo aku solat sunat pun malam tadi tu, bagus kan...Tp cuma tingat nk baca ayat2 lazim dan tasbih fatimah aje..

5 comments:

Nad MamaZN said...

Saya plak, minum la kopi bila bila pun mesti trus tdo pastu ehehe
Jgn tdo ptg, klu tdo petang baru sy xleh nk tdo mlm tu

Zura@Iwan said...

kak kalau mkn PMC kena pantang minum kopi kan..hehe...

jenuh tu tk leh nk tido noh..huhu

Rinna said...

Owwh gitu plak yer.. lain kali jgn minum kopi tau.. siang tak ngantuk ke.. ?

wantie said...

dulu masa study, org ckp minum kopi tak ngantuk. Kalau T yg minum terus zzzzz....

tapi kalau nescafee memang kompon terbeliak biji mata ni

ibuayu said...

akak ada masa suka jugak minum air kopi..badan terasa segar tapi susah nak tido hehe