Tuesday, March 5, 2013

Tau Sa Pia...

Aku tgk bungkusan seperti dalam gambar di bawah ni di sebuah kedai runcit.
Apa mendenya ni?? makanan apa?
Tapi kalo tgk nama dia mcm nama makanan cina aje kan...tau hu, yong tau foo...haa, mcm tu lah lebih kurang..ngee
Aku pun tanya auntie kedai tu. Tau Sa Pia ni kuih apa??
Dia jawab....biskut kacang hijau...
Oooooo...

Tapi aku tak beli pun laa. Sebab aku mcm was2 sket sape yg wat ni. Minyak apa yg dorang guna, kan?? hehe..

Tapi kalo rasa teringin nak rasa....elok ler buat sendiri kot. Rasanya susah nk tgk pengusaha Melayu yg buat mende ni utk dijual.
Google aje resepi...atau leh klik kat SINI. Salah satu sumber resepi yg aku dpt dari internet ni. Ada jgk orang melayu yg try.

Nota ALONA:-
~Biskut ni ada masuk bawang jgk, hehe..

6 comments:

maria firdz said...

De cop halal da. Kndungn bahan2 yg x meragukn blh je beli...tpi lau xde jgn cuba2.. Hehe

MulutPayau said...

kalau rasa was2, baik tak payah belikan....

Zura@Iwan said...

hmm...cm mn bentuk dia tu kak?

Ena's Palace said...

kalau sy pun..was2 mmg xbelinye wpun ada cop halal tuh

wantie said...

kat sini ada tau sa piah keluaran orang islam. memang betul. di jual kat mydin penang ni.

T selalu angkut wat stok. tapi tau sa piah yang org kita buat tu saiz dia kecik sikit.

T selalu sebut " Tok Sah Pi ar".
hehehe...

CheNamNam said...

camner ghuper dia kak...?

sy pon kalau terang2 nama makanan tue ngan ayat/perkataan cina memang was2 nak makan...