Sunday, March 24, 2013

Kenduri di hari Sabtu..

Dh tak tau nk tajuk apa dh. Badan dh letih tp nak jgk simpan entry ni agar tidak terperap. Nanti jenoh nk simpan byk2 sekaligus...mm

23.03.2013
SABTU

Pagi tu.....aku dh bawak keluar daging ayam dari peti sejuk beku...tp dh dekat tengahari rasa malas pulak nk masak, hahahahah...
Lantas terus teringat yg Ticer Leila ada menjemput kitorang mai makan kenduri kawen adek dia (majlis menyambut menantu..). Tu yg aku soh anak2 semua siap...utk gi makan kenduri, hahahahaha...(Bila tiba penyakit M)...

Tp ok jgk...dpt jgk aku jumpa Ticer Leila.
Sebelum keluar umah....sempat taruk bateri kedua2 dslr kat charger utk dibawa bertugas petang tu nanti ke Selama, Perak. Ada majlis akad nikah yg perlu kitorang rakamkan gambar2nya.

Majlis kenduri kat umah Ticer ni pulak lokasinya di Simpang, Taiping...
Kat situ...along ada terjumpa ler ngan kawan semaktab dia yg juga sepupu kepada Ticer.

Ni ler Ticer Leila.....peace!!!!
Ni cenderahati buat mereka yg hadir memeriahkan majlis....mcm aku...hihi...
Ada bekas kaca kedap udara ni dan kacang di dalamnya...Leh simpan kekacang lain pulak nanti...
Dari kenduri terus gi Taiping Sentral.
Nak cari apa ntah....huhu..
Tgk ler....tak menyempat2 kereta nissan sunny biru ni. Leh jer dia terus ke depan ni dan memotong lane utk masuk ke TS.  Tak menyabar.......................!!!!
Mujur kitorang dpt parking betoi2 jer depan TS tu, hehe.. Berkat orang sabar, kan....ngee..
Kali ni tak naik TESCO pun...kalo boleh mmg nk parking dekat2 TS tu jer lah, hehe..

Ni ler calon2 miss bumi taiping 2013....kehkeh......
Ok laa...abes dh citer ntah apa2.
Nak kena balik umah dh.

Dh Zuhur...abg pun buat ler keje2 menukar minyak enjin dan filter utk alza dan kancil sekaligus.
Sebelum ni abg selalu buat utk kancil aje. Tp ini kali pertama abg tukar sendiri minyak enjin utk alza jgk. Dh tak hantar servis kat perodua dh. Mengarut aje. Ada yg kita minta buat masa kat kaunter tu....dorang tak buat wlpn kat resit pembayaran ada termasuk service tu.
Abg kata...tukar minyak utk alza lagi senang dari tukar minyak utk kancil....huhu...
Aku takleh nk kata apa lah....sbb bkn aku yg buat semua ni....hihi...
Kul 6.15 mcm tu....aku ngan abg keluar menghala ke Selama. Anak2 tinggal kat umah aje. Semua dh besar2 tp aku kena pesan itu ini jgk ler ngan dorang, kan...Biasalah, jadi seorang mak ni mmg mcm tu.

Nota ALONA:-
~Lesu....

No comments: